Otomotiv sektörünün duayen ismi Onno Usta otomobiller ile ilgili tüm sorunlarınızı yanıtlıyor.

Soru Sor
Soru : Eray milli
Onna usta merhaba, Aracimla ilgili bir sorunum var zaman ayirip cevaplarsaniz memlun olurum,aracim 2010 model 1.6 hdi dizel 200.000 km citroen c5 aracimda yolda giderken nadir olmakla birlikte bir anda saniyelik gaz kesme yasaniyor.Cozum oneriniz icin simdiden tesekkur ederim.
Yanıt : ONNO USTA
Sayın Eray Milli Saniyelik gaz kesme ve benzeri sorunlar tespit edilmesi en zor arızalardandır. Bu bire bir kontroller ve testler yapılması ile çözümlenebilir. Hava ölçer, elektrik tesisatı soketlerinde gevşeme veya oksit benzer sorunlar yaratabilir. Servis ortamı arıza kodu aldırdınız mı bilgi vermemişsiniz.
Soru : Burak Bilen
Selamlar Onno usta, sizi autoclub videolarında görmek istiyoruz. Sorularıma gelirsek; 298 bindeki LPG'li 97 Renault Laguna N7Q 140 lik aracımda bir süredir viteste gaz kesince anlık tuketimde cut off yapmıyordu. Önceden 0.0 lt yazardı. Hata kodu vermiyordu. Son bir kaç aydır 2000 devir altında tekleme, gaz yememe, boğulma gibi ayrıca ilk kalkışlarda ve hızlanması çok zorlanma ile olmaya başladı. Araç defalarca test cihazına bağlandı hiç hata kodu yok. Ateşleme sistemi sorun yapabilir dediler, bujiler, kabloları ve bobinler değişti, yine değişen birşey olmadı. Bu sorunlar öncesi aracımın performansından çok memnundum, otobanda 210-220 km süratle çıkabilen aracım (kesinlikle boş yolda), 170 km gibi suratlere çok zorlanarak çıkmaya başladı. Ani performans düşüşü ve yakıt tüketiminin yüksekliği beni araçtan soğuttu. Servis bana supaplarda aşınma olabileceğini ve komple motor açılması gerektiğini belirtti. Soğuk motor kompresyon testleri 12.5 ile 13 bar civarı çıkıyor ve sanırım bu değerler güzel. Bugün tesadüfen map sensorun soketini çıkarıp aracı denedim.ilk andan itibaren araç eski performansına geri döndü ve cut off da çalışmaya başladı. Bu durumda yeni bir map sensörü alıp (kendim değiştirebilirim sanırım) değiştirmeli mıyım? Bu durum sensorun arızalı olduğunu mu gösteriyor? Ayrıca sensor soketini çıkarınca araç motor ikaz lambası yaktı ve yol bilgisayarı enjeksiyon arızası falan biseyler diyor. Cevabınızı göre sensör alacağım. Son olarak bu araçların dikkat etmem gereken kronik sorunları var mıdır? Biraz uzun oldu kusura bakmayın, saygılarımla.
Yanıt : ONNO USTA
Sayın Burak Bilen Öncelik ile LPG yi iptal ederek testler ve kontroller yapılmalıdır. Bahsi geçen sorunların LPG de mi yoksa Benzinde mi oluştuğu hakkında bilgi vermemişsiniz. Map sensör veya hortumunda bir çok sorunlar yaşandı ancak ilk olarak emme manifolduna takılı hortumunu kontrol etmelisiniz. Emme manifoldundan çıkmış, kopmuş veya yıpranarak hava alıyor olabilir. Hortum sağlam ve rölanti devirlerinde emiş var ise map sensör arızasından söz edilebilir. Yıpranmıştır ve yenilenmesinde fayda var. Soketini çekmeniz halinde tabi ki arıza lambası yanacak ve kod kaydedecektir. Bu kodun cihaz ile silinmesi ve yanlış hatırlamıyor isem Cihaz ile Map sensörün beyine tanıtılması gerekebilir. Araç benzin ile normal çalışmaya başlayınca LPG aktif edilerek test etmek gerekir. Sorun LPG de devam ediyor ise bu LPG donanımı ile ilgili bir sorun olduğunu belirtir.
Soru : emre aslan
i30 benzinli otomatik aracım 50/100 arası hızda giderken anlık gaz kesimi oluyor araba anlık bi atıyor topluyor kendini korkuyosun yani sonra araba yığılıyor gaz yeme oranı düşüyor fakat sonradan kontak kapattımı düzeliyor çok sık olmuyor neden olabilir
Yanıt : ONNO USTA
Sayın Emre Aslan İfadenizden anladığım kadarı ile kesiklik elektronik de oluşan bir olumsuzluk sonucu beyine arıza kaydederek ve motoru da kısıtlayarak devam ediyor. Bunun nedenini hayali olarak tahmin mümkün olmaz. Yetkili servis ortamında cihaz ile arıza kodu alınarak var olan kod dan sorunun nereden kaynaklandığı tespit edilir. Akabinde ise gereken işlemler yapılır.
Soru : Ahmet Semih
Merhaba Onno Usta 95 model aracımda şanzıman pompasının çevre o-ringinden yağ kaçağı var idi. kaçağın giderilmesi amacıyla söküldü. Oring değişti. Yaklaşık 100-150 km sonra tork tan bir ses ve debriyaj kaçırır gibi arabam çekişten düştü. Şanzuman filtresi kirlenmiş ve açılınca yağ pompasının altındaki klingirit contada patlak görüldü. Aynı zamanda tork içerisindeki pisliğin temizlenmesi için tork ta revizyon edildi ve balatası değişti. Şanzıman çonta takımı değişti. Tekrar çalıştırıldığında ise geri vites çalışmadı. Daha sonra tekrar açılıp geri vites kavramaları değiştirildi. Şimdilik normal gibi ancak kafama takılan sadece yağ kaçağı için yapılan müdahaleden sonra bu sorunların oluşmasının sebebi sizce ne olabilir. Değerli yorumlarınız için şimdiden teşekkürler.
Yanıt : ONNO USTA
Sayın Ahmet Semih Otomatik şanzımanda oluşan sorunlar akabinde parça parça bakım tamir tercih edilmez. Otomatik şanzıman ve Tork konvertör ile birlikte komple bakım ve tamir takımı değişimi asıldır. Sonuç olarak komple yapılması gerekli revizyonu yine de parça parça yaptırmışsınız ve maliyeti de yüksek olmuştur. Yapılan işlemde yağ filtre yenilenmesi dahi yapılmamış iken şundan bu oldu gibi bir hayali yorum mümkün olmaz.
Soru : Mustafa AYRANCI
Merhaba ustam. Opel vectra b 1.6 comfort aracım motor soğuk iken çekişi çok güzel fakat motor ısındığı zaman çekişi yarı oranda düşme yapıyor. Kalkışlarda ve rampalarda çok zorlanıyor hızlanması geç oluyor. Aracımın hararet sorunu yok su eksiltme duman atma titreme veya tekleme yok. Egzoz degerleri ölçüldü gayet güzel. Sorunu başka nerede aramam gerekiyor. Bu çekişten düşmenin sebebi nedir
Yanıt : ONNO USTA
Sayın Mustafa Ayrancı İfadenizden anladığım kadarı ile motor benzin basıncı Benzin pompasının yıpranmış olması nedeni ile düşüyor ve paralelinde çekiş de fakır yakıt karışımı nedeni ile yetersiz olmaya başlıyor. Sıcak motor ortamında pompa sistem benzin basıncının ölçülmesi bilgi verecektir. Bir diğer ihtimal ise benzin filtresinin kirlenerek tıkanmış olmasıdır. Bu arada katalitik konvertör var ise o da tıkanmış olacağından kontrolü gerekir.
Soru : Suat ciftci
merhaba benim audi a4 2009 tdi arcımda anahtarı basıp bıraktıgımda calışmaya çalıştıgı anda stop ediyor sankıi çalışmaya calıştığı anda zorlanıyor ve kapatıyor kendini. Ancak anahtarı basılı tuttugumda ise bir zorlama sesi ile çalışıyor sonrasında herhangi bir sıkıntı olmuyor. volant değiştirdik ancak orjinal degilde saks diye nir marka takıldı sorun devam ediyor. bir usta marş motorundan yapabilecegini söyledi. ama ona henuz baktırmadım. sizce bu sorun neden kaynaklana bilir. yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim..
Yanıt : ONNO USTA
Sayın Suat Çiftçi Her ne kadar bu ve benzeri sorunlar elektronik ortamda yani cihaz yardımı ile tespit edilebilse de ifadenizden kontak anahtarı ve onun hükmettiği rölesinin sorunlu olma ihtimali var.
Soru : İSa Kaya
Selamün aleyküm ustam aracımı benzinde çalıştırdıgımda yolda giderken sıkıntı yok ama gazdan çekince devir hemen düşüyor istop etcek gibi oluyor, gazda kullandığım zaman sabahları çok geç çalışıyor ısınınca geç çalışma olmuyor bazen çalıştırırken patlama oluyor,gazda kullanırken gaz pedalına sonuna kadar bastığımda hızı düşüyor boğulma yapıyor ayağımı gazdan biraz çekince hızı normale dönüyor bu sıkıntılar için ne yapmam gerekiyor
Yanıt : ONNO USTA
Sayın İsa Kaya Benzin ve LPG birlikteliğinde var olan sorunların tespit ve çözümünde belli bir disiplin vardır. Sorunun benzin ve LPG sisteminin ortak kullandığı sensör ve benzeri donanımlardan mı kaynaklandığının tespiti için LPG devre dışı bırakılıp benzin ile bir süre aracı kullanarak fikir sahibi olmak gerek. Benzin ile kullanımda sorun var ise öncelik ile özel veya yetkili servis ortamında silindir kompresyon basınçlarının ölçülmesi akabinde cihaz bağlanarak yüze yakın ihtimallerden hangisi olduğu test ve arıza kodu açılımlarına göre tespit edilip gereken müdahale yapılmalıdır. Benzin ile sorun yok ve sadece LPG ile hata var ise bunun LPG servis ortamında giderilmesi zaruridir. Bu arada LPG varlığında Platinium, iridium özelliklerde LPG ye uyumlu buji kullanmanız da şart. NGK Laser Line LPG bujileri temin etmelisiniz.
Soru : Abdullah Ziya ARGILLI
Merhaba Ustam, aracımın periyodik bakımını yaptıracağım ancak yüksek km olduğu için bir kuşku düştü. Normalde araştırdığım kadarıyla 5W30 Elf 'in yağını kullanmam gerekiyor gibi duruyor ancak birkaç yerde yüksek km'li araçlarda yağı kalınlaştırmak gerekir derler. Malum Mersin sıcak memleket, yılda 2-3 defa da İstanbul civarlarına gitmekteyim. Sizce hangi yağı seçmem gerekir? 5W30 mu yoksa 5W40 veya 10W40 mı? *not: aracımda şükür çekiş vs mekanik bir sıkıntım yok.
Yanıt : ONNO USTA
Sayın Abdullah Ziya Kargılı Yaz aylarının arifesinde olduğumuz bu günlerde Mersin gibi hava ısı ortalaması yüksek olan bölgelerde 10W40 yağ daha emniyetli olacaktır.
Soru : halil karasakal
Sayın Onno bey, otomobil motorları firmalar tarafından üretilirken valf sayısı olarak 16 , 8 yada 12 (nadir olarak)valfli olarak imal ediliyorlar. 16 ve 8 , 12 valfin avantajları ve dezavantajları nelerdir.turbo beslemeli bir motorda valf sayısının besleme için bir önemi var mı? teşekkür ederim.
Yanıt : ONNO USTA
Sayın Halil Karasakal Üreticiler motor dizayn ederken motordan beklentileri ve tüketim özelliklerini daha iyi kontrol edebilmeleri açısından supap sayılarını da ona göre uygularlar. Genellik ile çok supaplı motorların düşük devirlerden itibaren güç üretmesi ve yakıt tüketim değerleri de silidir başı iki supaptan daha avantajlıdır.
Soru : CİHAN ÇALIŞKAN
Ustam kolay gelsin hayırlı günler, iyi bayramlar... Aracım yaklaşık 1 yıldır bende. yaklaşık olarak 10 yıllık geçmişini biliyorum aracın. Geçmişinde de hor kullanılmış bir araç değil. Yaklaşık olarak 2-3 depo lpg de kullandıktan sonra en az 15 litre benzin alıp benzinde kullanıyorum. Fakat son zamanlarda benzinde gaza biraz yüklenince pepirdeme yapıyor. bunu her zaman yapmıyor. Bazen saat gibi hiçbir sıkıntı yok bazen de pepirdiyor gaz yemiyor. LPG de hiçbir sıkıntısı yok. Sorun ne olabilir? Karbüratör tamir takımını aldım şimdiden. İlginiz ve vakit ayırdığınız için çok teşekkür ederim. Hayırlı günler...
Yanıt : ONNO USTA
Sayın Cihan Çalışkan LPG de sorunsuz olan motorun benzinde sorun yaratması ile konu karbüratör ve bujiler üzerinde çalışma yapılmasını gerektirir. Bu arada benzin pompası ve filtresi de ihmal edilmemelidir.
Eray Milli / Samsun

Soru :

Onna usta merhaba, Aracimla ilgili bir sorunum var zaman ayirip cevaplarsaniz memlun olurum,aracim 2010 model 1.6 hdi dizel 200.000 km citroen c5 aracimda yolda giderken nadir olmakla birlikte bir anda saniyelik gaz kesme yasaniyor.Cozum oneriniz icin simdiden tesekkur ederim.

Cevap :

Sayın Eray Milli Saniyelik gaz kesme ve benzeri sorunlar tespit edilmesi en zor arızalardandır. Bu bire bir kontroller ve testler yapılması ile çözümlenebilir. Hava ölçer, elektrik tesisatı soketlerinde gevşeme veya oksit benzer sorunlar yaratabilir. Servis ortamı arıza kodu aldırdınız mı bilgi vermemişsiniz.

Burak Bilen / Edirne

Soru :

Selamlar Onno usta, sizi autoclub videolarında görmek istiyoruz. Sorularıma gelirsek; 298 bindeki LPG'li 97 Renault Laguna N7Q 140 lik aracımda bir süredir viteste gaz kesince anlık tuketimde cut off yapmıyordu. Önceden 0.0 lt yazardı. Hata kodu vermiyordu. Son bir kaç aydır 2000 devir altında tekleme, gaz yememe, boğulma gibi ayrıca ilk kalkışlarda ve hızlanması çok zorlanma ile olmaya başladı. Araç defalarca test cihazına bağlandı hiç hata kodu yok. Ateşleme sistemi sorun yapabilir dediler, bujiler, kabloları ve bobinler değişti, yine değişen birşey olmadı. Bu sorunlar öncesi aracımın performansından çok memnundum, otobanda 210-220 km süratle çıkabilen aracım (kesinlikle boş yolda), 170 km gibi suratlere çok zorlanarak çıkmaya başladı. Ani performans düşüşü ve yakıt tüketiminin yüksekliği beni araçtan soğuttu. Servis bana supaplarda aşınma olabileceğini ve komple motor açılması gerektiğini belirtti. Soğuk motor kompresyon testleri 12.5 ile 13 bar civarı çıkıyor ve sanırım bu değerler güzel. Bugün tesadüfen map sensorun soketini çıkarıp aracı denedim.ilk andan itibaren araç eski performansına geri döndü ve cut off da çalışmaya başladı. Bu durumda yeni bir map sensörü alıp (kendim değiştirebilirim sanırım) değiştirmeli mıyım? Bu durum sensorun arızalı olduğunu mu gösteriyor? Ayrıca sensor soketini çıkarınca araç motor ikaz lambası yaktı ve yol bilgisayarı enjeksiyon arızası falan biseyler diyor. Cevabınızı göre sensör alacağım. Son olarak bu araçların dikkat etmem gereken kronik sorunları var mıdır? Biraz uzun oldu kusura bakmayın, saygılarımla.

Cevap :

Sayın Burak Bilen Öncelik ile LPG yi iptal ederek testler ve kontroller yapılmalıdır. Bahsi geçen sorunların LPG de mi yoksa Benzinde mi oluştuğu hakkında bilgi vermemişsiniz. Map sensör veya hortumunda bir çok sorunlar yaşandı ancak ilk olarak emme manifolduna takılı hortumunu kontrol etmelisiniz. Emme manifoldundan çıkmış, kopmuş veya yıpranarak hava alıyor olabilir. Hortum sağlam ve rölanti devirlerinde emiş var ise map sensör arızasından söz edilebilir. Yıpranmıştır ve yenilenmesinde fayda var. Soketini çekmeniz halinde tabi ki arıza lambası yanacak ve kod kaydedecektir. Bu kodun cihaz ile silinmesi ve yanlış hatırlamıyor isem Cihaz ile Map sensörün beyine tanıtılması gerekebilir. Araç benzin ile normal çalışmaya başlayınca LPG aktif edilerek test etmek gerekir. Sorun LPG de devam ediyor ise bu LPG donanımı ile ilgili bir sorun olduğunu belirtir.

Emre Aslan / Ankara

Soru :

i30 benzinli otomatik aracım 50/100 arası hızda giderken anlık gaz kesimi oluyor araba anlık bi atıyor topluyor kendini korkuyosun yani sonra araba yığılıyor gaz yeme oranı düşüyor fakat sonradan kontak kapattımı düzeliyor çok sık olmuyor neden olabilir

Cevap :

Sayın Emre Aslan İfadenizden anladığım kadarı ile kesiklik elektronik de oluşan bir olumsuzluk sonucu beyine arıza kaydederek ve motoru da kısıtlayarak devam ediyor. Bunun nedenini hayali olarak tahmin mümkün olmaz. Yetkili servis ortamında cihaz ile arıza kodu alınarak var olan kod dan sorunun nereden kaynaklandığı tespit edilir. Akabinde ise gereken işlemler yapılır.

Ahmet Semih / Karabük

Soru :

Merhaba Onno Usta 95 model aracımda şanzıman pompasının çevre o-ringinden yağ kaçağı var idi. kaçağın giderilmesi amacıyla söküldü. Oring değişti. Yaklaşık 100-150 km sonra tork tan bir ses ve debriyaj kaçırır gibi arabam çekişten düştü. Şanzuman filtresi kirlenmiş ve açılınca yağ pompasının altındaki klingirit contada patlak görüldü. Aynı zamanda tork içerisindeki pisliğin temizlenmesi için tork ta revizyon edildi ve balatası değişti. Şanzıman çonta takımı değişti. Tekrar çalıştırıldığında ise geri vites çalışmadı. Daha sonra tekrar açılıp geri vites kavramaları değiştirildi. Şimdilik normal gibi ancak kafama takılan sadece yağ kaçağı için yapılan müdahaleden sonra bu sorunların oluşmasının sebebi sizce ne olabilir. Değerli yorumlarınız için şimdiden teşekkürler.

Cevap :

Sayın Ahmet Semih Otomatik şanzımanda oluşan sorunlar akabinde parça parça bakım tamir tercih edilmez. Otomatik şanzıman ve Tork konvertör ile birlikte komple bakım ve tamir takımı değişimi asıldır. Sonuç olarak komple yapılması gerekli revizyonu yine de parça parça yaptırmışsınız ve maliyeti de yüksek olmuştur. Yapılan işlemde yağ filtre yenilenmesi dahi yapılmamış iken şundan bu oldu gibi bir hayali yorum mümkün olmaz.

Mustafa Ayranci / Tokat

Soru :

Merhaba ustam. Opel vectra b 1.6 comfort aracım motor soğuk iken çekişi çok güzel fakat motor ısındığı zaman çekişi yarı oranda düşme yapıyor. Kalkışlarda ve rampalarda çok zorlanıyor hızlanması geç oluyor. Aracımın hararet sorunu yok su eksiltme duman atma titreme veya tekleme yok. Egzoz degerleri ölçüldü gayet güzel. Sorunu başka nerede aramam gerekiyor. Bu çekişten düşmenin sebebi nedir

Cevap :

Sayın Mustafa Ayrancı İfadenizden anladığım kadarı ile motor benzin basıncı Benzin pompasının yıpranmış olması nedeni ile düşüyor ve paralelinde çekiş de fakır yakıt karışımı nedeni ile yetersiz olmaya başlıyor. Sıcak motor ortamında pompa sistem benzin basıncının ölçülmesi bilgi verecektir. Bir diğer ihtimal ise benzin filtresinin kirlenerek tıkanmış olmasıdır. Bu arada katalitik konvertör var ise o da tıkanmış olacağından kontrolü gerekir.

Suat Ciftci / Alanya

Soru :

merhaba benim audi a4 2009 tdi arcımda anahtarı basıp bıraktıgımda calışmaya çalıştıgı anda stop ediyor sankıi çalışmaya calıştığı anda zorlanıyor ve kapatıyor kendini. Ancak anahtarı basılı tuttugumda ise bir zorlama sesi ile çalışıyor sonrasında herhangi bir sıkıntı olmuyor. volant değiştirdik ancak orjinal degilde saks diye nir marka takıldı sorun devam ediyor. bir usta marş motorundan yapabilecegini söyledi. ama ona henuz baktırmadım. sizce bu sorun neden kaynaklana bilir. yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim..

Cevap :

Sayın Suat Çiftçi Her ne kadar bu ve benzeri sorunlar elektronik ortamda yani cihaz yardımı ile tespit edilebilse de ifadenizden kontak anahtarı ve onun hükmettiği rölesinin sorunlu olma ihtimali var.

İsa Kaya / Yalova

Soru :

Selamün aleyküm ustam aracımı benzinde çalıştırdıgımda yolda giderken sıkıntı yok ama gazdan çekince devir hemen düşüyor istop etcek gibi oluyor, gazda kullandığım zaman sabahları çok geç çalışıyor ısınınca geç çalışma olmuyor bazen çalıştırırken patlama oluyor,gazda kullanırken gaz pedalına sonuna kadar bastığımda hızı düşüyor boğulma yapıyor ayağımı gazdan biraz çekince hızı normale dönüyor bu sıkıntılar için ne yapmam gerekiyor

Cevap :

Sayın İsa Kaya Benzin ve LPG birlikteliğinde var olan sorunların tespit ve çözümünde belli bir disiplin vardır. Sorunun benzin ve LPG sisteminin ortak kullandığı sensör ve benzeri donanımlardan mı kaynaklandığının tespiti için LPG devre dışı bırakılıp benzin ile bir süre aracı kullanarak fikir sahibi olmak gerek. Benzin ile kullanımda sorun var ise öncelik ile özel veya yetkili servis ortamında silindir kompresyon basınçlarının ölçülmesi akabinde cihaz bağlanarak yüze yakın ihtimallerden hangisi olduğu test ve arıza kodu açılımlarına göre tespit edilip gereken müdahale yapılmalıdır. Benzin ile sorun yok ve sadece LPG ile hata var ise bunun LPG servis ortamında giderilmesi zaruridir. Bu arada LPG varlığında Platinium, iridium özelliklerde LPG ye uyumlu buji kullanmanız da şart. NGK Laser Line LPG bujileri temin etmelisiniz.

Abdullah Ziya Argilli / Mersin

Soru :

Merhaba Ustam, aracımın periyodik bakımını yaptıracağım ancak yüksek km olduğu için bir kuşku düştü. Normalde araştırdığım kadarıyla 5W30 Elf 'in yağını kullanmam gerekiyor gibi duruyor ancak birkaç yerde yüksek km'li araçlarda yağı kalınlaştırmak gerekir derler. Malum Mersin sıcak memleket, yılda 2-3 defa da İstanbul civarlarına gitmekteyim. Sizce hangi yağı seçmem gerekir? 5W30 mu yoksa 5W40 veya 10W40 mı? *not: aracımda şükür çekiş vs mekanik bir sıkıntım yok.

Cevap :

Sayın Abdullah Ziya Kargılı Yaz aylarının arifesinde olduğumuz bu günlerde Mersin gibi hava ısı ortalaması yüksek olan bölgelerde 10W40 yağ daha emniyetli olacaktır.

Halil Karasakal / çankırı

Soru :

Sayın Onno bey, otomobil motorları firmalar tarafından üretilirken valf sayısı olarak 16 , 8 yada 12 (nadir olarak)valfli olarak imal ediliyorlar. 16 ve 8 , 12 valfin avantajları ve dezavantajları nelerdir.turbo beslemeli bir motorda valf sayısının besleme için bir önemi var mı? teşekkür ederim.

Cevap :

Sayın Halil Karasakal Üreticiler motor dizayn ederken motordan beklentileri ve tüketim özelliklerini daha iyi kontrol edebilmeleri açısından supap sayılarını da ona göre uygularlar. Genellik ile çok supaplı motorların düşük devirlerden itibaren güç üretmesi ve yakıt tüketim değerleri de silidir başı iki supaptan daha avantajlıdır.

Cİhan ÇaliŞkan / Muğla

Soru :

Ustam kolay gelsin hayırlı günler, iyi bayramlar... Aracım yaklaşık 1 yıldır bende. yaklaşık olarak 10 yıllık geçmişini biliyorum aracın. Geçmişinde de hor kullanılmış bir araç değil. Yaklaşık olarak 2-3 depo lpg de kullandıktan sonra en az 15 litre benzin alıp benzinde kullanıyorum. Fakat son zamanlarda benzinde gaza biraz yüklenince pepirdeme yapıyor. bunu her zaman yapmıyor. Bazen saat gibi hiçbir sıkıntı yok bazen de pepirdiyor gaz yemiyor. LPG de hiçbir sıkıntısı yok. Sorun ne olabilir? Karbüratör tamir takımını aldım şimdiden. İlginiz ve vakit ayırdığınız için çok teşekkür ederim. Hayırlı günler...

Cevap :

Sayın Cihan Çalışkan LPG de sorunsuz olan motorun benzinde sorun yaratması ile konu karbüratör ve bujiler üzerinde çalışma yapılmasını gerektirir. Bu arada benzin pompası ve filtresi de ihmal edilmemelidir.

Hoş Geldiniz
Menü