Otomotiv sektörünün duayen ismi Onno Usta otomobiller ile ilgili tüm sorunlarınızı yanıtlıyor.

Soru Sor
Soru : Okyay Ulku
Ustam aracima lovato markali 1 ay once lpg taktirdim problemim su arac sogukken gaza gectikten sonra 90 dereceye gelene kadar 1. Vites haric diger tum viteslerde 1600 2000 devir arasi bi yerde surekli silkeleme yapiyor bu bazen cok az oluyor bazen cok hissedilir sanki biri araci o devir araliginda arkadan cekip birakiyor gibi oluyor bu sorunu lpg ustam gaza gecis derecesini 65 70 e ayarlayarak cozeriz diyor ama ben fethiyede yasiyorum araba gaza gecene kadar eve veya isyerine varmis oluyorum arabanin bujilerini degiatirdim bobinlerini ozel serviste kontrol ettirdim baska gaz enjektorude taktik deneme amacli ama yinede cozulmedi sikintim aractan asiri derecede sogudum yardimci olursaniz cok memnun olurum iyi calismalar diliyorum.
Yanıt : ONNO USTA
Sayın Okyay Ülkü Sorun aracı benzin ile kullandığınızda değil de sadece LPG de olduğundan hava yakıt karışımında bir ayar sorunu olduğu anlaşılıyor. Ayrıca LPG ısıtma ünitesinde su dolaşımı yanlış bağlandı ise ısınma geç oluştuğundan LPG soğuk kalarak verimli olmuyor da olabilir. LPG varlığında Platinium, iridium özelliklerde LPG ye uyumlu buji kullanmanız da şart. NGK Laser Line LPG bujileri temin etmelisiniz.
Soru : Nevzat Soydinc
3 silindir tdi dizellerdeki balans saftının dişlileri , gergisi ve zinciri degistirilmeli midir? herhangi bir zincir sesi yok. arabam 13 yildir bende bakimlari eksiksiz yapilmiştir.
Yanıt : ONNO USTA
Sayın Nevzat Soydinç Her motorun belli kilometrelerde üretici tarafından servisler yolladıkları bakım ve yenileme listeleri vardır. Aracınız için bu kilometreleri bilmiyorum. Yetkili servisinize danışmanızda fayda var.
Soru : kağan kurt
merhaba iyi günler ustam 2.0 dizel insignia bazen vitesi p konumundan d konumuna geçirince araba ileri doğru vuruntu yapıyor problem ne olabilir
Yanıt : ONNO USTA
Sayın Kağan Kurt Aktarma organlarında vuruntu aşınma nedeni ile şanzıman veya akslarda boşluklarının artması anlamında olsa da bu bazen değil her zaman olur. Bence vuruntu yaptığı anlarda motor rölanti devri yüksek kalıyordur. Bir servis de kontrol ettirmenizde fayda var.
Soru : Bora çamoğlu
Onno Usta merhaba. Aracım sabah ilk çalışmada egsozdan beyaz duman püskürtmekte. Bu bir problemin belirtisi mi? Ne yapabilirim? Teşekkür ederim.
Yanıt : ONNO USTA
Sayın Bora Çamoğlu Sabah ilk çalıştırmalarda ekzost dan zengin yakıt karışımı ile birlikte ısınan ekzost nedeni ile buhar oluşumu vardır. Motorunuzda su eksiltme yok ise bir sorun değil.
Soru : Serhan Tunçel
Merhaba Onno Usta. Aracım turbo benzinli motora sahip. Şu ana kadar sadece tek bir markadan benzin almıştım. Son seferde farklı bir markadan benzin aldım. Bu aldığım benzin sonucunda otomobilin diğer marka benzine göre alt devirlerinin 1200-1300rpm seviyelerinde(bu seviye max tork verme aralığında değil)farkedilir derecede daha iyi toparladığını hissettim.Bu karşılaştırılan 2 marka benzin de performans odaklı olmayan daha az katkılı benzinlerdi. Sizce bu farkın nedenleri ne olabilir?
Yanıt : ONNO USTA
Sayın Serhan Tunçel Benzin marka farklılıkları paralelinde oktan ve katkı farklılıkları da vardır. Bu neden ile son aldığınız benzin aracınızın motoruna daha uyumlu olmuş.
Soru : Fatih çınar
İlk çalıştırmada normal motoru calistirdiktan sonra 25 30 sn motorun yağlanmasını bekleyip ilk hareket edildiginde 1. Ve 2. Viteste 1750 devri geçerken yani turbo devreye girdiginde bir tekleme gibi veya motorda hafif bir cekilme oluyor. Nedenini öğrenbilir miyim teşekkürler ustam
Yanıt : ONNO USTA
Sayın Fatih Çınar Soğuk motor yani motor su ısısı normal seviyesine ulaşmadan bazı olumsuzluklar olur normaldir. Motor bu olumsuzluğu normal ısı seviyesinde de yapıyor ise yetkili servise götürmeniz gerekir.
Soru : Okan
Onno usta saygılar selamlar.motor yağı kullanırken viskozite ile birlikte yazan değerler ne kadar önemlidir?örneğin,aracımın kitapçığında 5w30 ile birlikte a3/b4 ibaresi bulunuyor.herhangi bir 5w30 yağ kullanabilir miyim yoksa a3/b4 özelliğini de taşımalı mı?(5w30 a3/b4 bulmak oldukça zor.)
Yanıt : ONNO USTA
Sayın Okan Motor yağlarının viskozitesi ile birlikte ekte olan kodlar belli standartlarda özelliklerini belirtir ve bu kodları olan yağları kullanmak zorundasınız. Castrol dan aradığınız özelliklerde yağ kolayca temin edilebiliyor.
Soru : Fatih Karacan
Merhaba Onno bey.Kafama takılan şey hava filtresi borusuna bir türbin veyahut yüksek devirli bir fan takarak motora giren havanın hızını arttırırsak performans olarak bir kazanç sağlarmıyız?
Yanıt : ONNO USTA
Sayın Fatih Karacan Motora gaz verir iken artan motor devri ile birlikte dışarıdan sağlanan havanın debisi ve basıncının de arması gerekir. Bu neden ile uygulamanız sadece sabit bir devirde kalacağından sonuç alınmaz
Soru : ÖNDER ERGAN
Saygıdeğer ustam; yukarıda belirttiğim gibi CVT şanzımanlı araç kullanıyorum, aracın kullanma kitapçığında şanzıman yağ hacmi için 7,2 Litre yazıyor, ancak servise yağ değişimi için gittiğimde sadece 2,2 Litre yağ değiştirdiler, birçok yerli ve yabancı videolar seyrettim onlarda da 2,2-2,5 litre civarı yağ değişimi yapılıyor, kafama takılan toplamda 7,2 litre yağ olmasına rağmen neden 2,2 litre değişiyor - geri kalan değişmeyen kısım için ayrıca bir işlem yapmak gerekirmi, birde şanzıman yağ değişimi yapan servis ayrıca filtreyi değişmeye gerek görmedi yani açıp bakmadı bile, benim için bunlar kafamda hep soru işareti. Vereceğiniz yanıt benim için çok önemli şimdiden teşekkür ederim. Saygı ve Sevgilerimle.
Yanıt : ONNO USTA
Sayın Önder Ergan Aracınızın adedi bilgileri bana ulaşan maillerde var olan sorun nedeni ile bana ulaşmadığından bir yorum yapamıyorum
Soru : ferhat pastacıgil
iyi günler arabam 1993 tofaş şahin lpg li hangi motor yağını kullanmalıyım. lpg için yeni motor yağları çıkmış deniyor bir etkisi varmı. motor katkı maddelerinin bir faydası var mı arabaya. teşekkürler
Yanıt : ONNO USTA
>Sayın Ferhat Pastacıgil Bu güne kadar hangi viskozitede ve markada yağ kullandı iseniz aynı özelliklerde her marka yağın LPG için olanları vardır. Her 6 bin km. de filtre ile birlikte değişmesi gerekir.
Okyay Ulku / Fethiye

Soru :

Ustam aracima lovato markali 1 ay once lpg taktirdim problemim su arac sogukken gaza gectikten sonra 90 dereceye gelene kadar 1. Vites haric diger tum viteslerde 1600 2000 devir arasi bi yerde surekli silkeleme yapiyor bu bazen cok az oluyor bazen cok hissedilir sanki biri araci o devir araliginda arkadan cekip birakiyor gibi oluyor bu sorunu lpg ustam gaza gecis derecesini 65 70 e ayarlayarak cozeriz diyor ama ben fethiyede yasiyorum araba gaza gecene kadar eve veya isyerine varmis oluyorum arabanin bujilerini degiatirdim bobinlerini ozel serviste kontrol ettirdim baska gaz enjektorude taktik deneme amacli ama yinede cozulmedi sikintim aractan asiri derecede sogudum yardimci olursaniz cok memnun olurum iyi calismalar diliyorum.

Cevap :

Sayın Okyay Ülkü Sorun aracı benzin ile kullandığınızda değil de sadece LPG de olduğundan hava yakıt karışımında bir ayar sorunu olduğu anlaşılıyor. Ayrıca LPG ısıtma ünitesinde su dolaşımı yanlış bağlandı ise ısınma geç oluştuğundan LPG soğuk kalarak verimli olmuyor da olabilir. LPG varlığında Platinium, iridium özelliklerde LPG ye uyumlu buji kullanmanız da şart. NGK Laser Line LPG bujileri temin etmelisiniz.

Nevzat Soydinc / Bakırköy

Soru :

3 silindir tdi dizellerdeki balans saftının dişlileri , gergisi ve zinciri degistirilmeli midir? herhangi bir zincir sesi yok. arabam 13 yildir bende bakimlari eksiksiz yapilmiştir.

Cevap :

Sayın Nevzat Soydinç Her motorun belli kilometrelerde üretici tarafından servisler yolladıkları bakım ve yenileme listeleri vardır. Aracınız için bu kilometreleri bilmiyorum. Yetkili servisinize danışmanızda fayda var.

Kağan Kurt / Balıkesir

Soru :

merhaba iyi günler ustam 2.0 dizel insignia bazen vitesi p konumundan d konumuna geçirince araba ileri doğru vuruntu yapıyor problem ne olabilir

Cevap :

Sayın Kağan Kurt Aktarma organlarında vuruntu aşınma nedeni ile şanzıman veya akslarda boşluklarının artması anlamında olsa da bu bazen değil her zaman olur. Bence vuruntu yaptığı anlarda motor rölanti devri yüksek kalıyordur. Bir servis de kontrol ettirmenizde fayda var.

Bora çamoğlu / İzmir

Soru :

Onno Usta merhaba. Aracım sabah ilk çalışmada egsozdan beyaz duman püskürtmekte. Bu bir problemin belirtisi mi? Ne yapabilirim? Teşekkür ederim.

Cevap :

Sayın Bora Çamoğlu Sabah ilk çalıştırmalarda ekzost dan zengin yakıt karışımı ile birlikte ısınan ekzost nedeni ile buhar oluşumu vardır. Motorunuzda su eksiltme yok ise bir sorun değil.

Serhan Tunçel / Bolu

Soru :

Merhaba Onno Usta. Aracım turbo benzinli motora sahip. Şu ana kadar sadece tek bir markadan benzin almıştım. Son seferde farklı bir markadan benzin aldım. Bu aldığım benzin sonucunda otomobilin diğer marka benzine göre alt devirlerinin 1200-1300rpm seviyelerinde(bu seviye max tork verme aralığında değil)farkedilir derecede daha iyi toparladığını hissettim.Bu karşılaştırılan 2 marka benzin de performans odaklı olmayan daha az katkılı benzinlerdi. Sizce bu farkın nedenleri ne olabilir?

Cevap :

Sayın Serhan Tunçel Benzin marka farklılıkları paralelinde oktan ve katkı farklılıkları da vardır. Bu neden ile son aldığınız benzin aracınızın motoruna daha uyumlu olmuş.

Fatih çınar / K.maras

Soru :

İlk çalıştırmada normal motoru calistirdiktan sonra 25 30 sn motorun yağlanmasını bekleyip ilk hareket edildiginde 1. Ve 2. Viteste 1750 devri geçerken yani turbo devreye girdiginde bir tekleme gibi veya motorda hafif bir cekilme oluyor. Nedenini öğrenbilir miyim teşekkürler ustam

Cevap :

Sayın Fatih Çınar Soğuk motor yani motor su ısısı normal seviyesine ulaşmadan bazı olumsuzluklar olur normaldir. Motor bu olumsuzluğu normal ısı seviyesinde de yapıyor ise yetkili servise götürmeniz gerekir.

Okan / Bursa

Soru :

Onno usta saygılar selamlar.motor yağı kullanırken viskozite ile birlikte yazan değerler ne kadar önemlidir?örneğin,aracımın kitapçığında 5w30 ile birlikte a3/b4 ibaresi bulunuyor.herhangi bir 5w30 yağ kullanabilir miyim yoksa a3/b4 özelliğini de taşımalı mı?(5w30 a3/b4 bulmak oldukça zor.)

Cevap :

Sayın Okan Motor yağlarının viskozitesi ile birlikte ekte olan kodlar belli standartlarda özelliklerini belirtir ve bu kodları olan yağları kullanmak zorundasınız. Castrol dan aradığınız özelliklerde yağ kolayca temin edilebiliyor.

Fatih Karacan / Eskişehir

Soru :

Merhaba Onno bey.Kafama takılan şey hava filtresi borusuna bir türbin veyahut yüksek devirli bir fan takarak motora giren havanın hızını arttırırsak performans olarak bir kazanç sağlarmıyız?

Cevap :

Sayın Fatih Karacan Motora gaz verir iken artan motor devri ile birlikte dışarıdan sağlanan havanın debisi ve basıncının de arması gerekir. Bu neden ile uygulamanız sadece sabit bir devirde kalacağından sonuç alınmaz

Önder Ergan / Zonguldak

Soru :

Saygıdeğer ustam; yukarıda belirttiğim gibi CVT şanzımanlı araç kullanıyorum, aracın kullanma kitapçığında şanzıman yağ hacmi için 7,2 Litre yazıyor, ancak servise yağ değişimi için gittiğimde sadece 2,2 Litre yağ değiştirdiler, birçok yerli ve yabancı videolar seyrettim onlarda da 2,2-2,5 litre civarı yağ değişimi yapılıyor, kafama takılan toplamda 7,2 litre yağ olmasına rağmen neden 2,2 litre değişiyor - geri kalan değişmeyen kısım için ayrıca bir işlem yapmak gerekirmi, birde şanzıman yağ değişimi yapan servis ayrıca filtreyi değişmeye gerek görmedi yani açıp bakmadı bile, benim için bunlar kafamda hep soru işareti. Vereceğiniz yanıt benim için çok önemli şimdiden teşekkür ederim. Saygı ve Sevgilerimle.

Cevap :

Sayın Önder Ergan Aracınızın adedi bilgileri bana ulaşan maillerde var olan sorun nedeni ile bana ulaşmadığından bir yorum yapamıyorum

Ferhat Pastacıgil / Hatay

Soru :

iyi günler arabam 1993 tofaş şahin lpg li hangi motor yağını kullanmalıyım. lpg için yeni motor yağları çıkmış deniyor bir etkisi varmı. motor katkı maddelerinin bir faydası var mı arabaya. teşekkürler

Cevap :

>Sayın Ferhat Pastacıgil Bu güne kadar hangi viskozitede ve markada yağ kullandı iseniz aynı özelliklerde her marka yağın LPG için olanları vardır. Her 6 bin km. de filtre ile birlikte değişmesi gerekir.

Hoş Geldiniz
Menü