Otomotiv sektörünün duayen ismi Onno Usta otomobiller ile ilgili tüm sorunlarınızı yanıtlıyor.

Soru Sor
Soru : Serdar Avcı
Günümüzde sizinde malumunuz arac alim - satim, bakim, bilgili usta bulmak çok zor işin erbabına sormak gerek dedim bu nedenle buradayım ustam aracımı 2. El olarak aldım. 74000 km de iken. Fren hidroliği değistirttim yetkili serviste arac su an frene basinda arka taraftan vuruntu sesi geliyor ve ön dende surtme sesi geliyor yag degisiminden önce bu yoktu. Değisim sebebim tozun ve topragin bol olduğu bir yerde kullanilıyordu arac frenleri zayifti eski yağda da cok miktarda toz cikmisti. Bu vuruntu sesi her frene basinca geliyor. Kime gitsem farkli bisey diyor ne yapacagimi bilemedim. Yardimci olun ustam lutfen
Yanıt : ONNO USTA
Sayın Serdar Avcı Fren hidroliğini yenilemeden önce ön ve arka frenleri kontrol ettirip en azından tamir takımlarını değiştirtseydiniz bir sorun yaşanmayacaktı. Demek ki frenlerde sorun var ve servise gitmeniz gerekiyor.
Soru : Mehmet Dodanlı
Merhaba Onno Usta. Buradan devam etmenize sevindim. YouTube dan da benle ilgili olsada olmasa da severek takip ediyorum. Gelelim sorunuma. Araç Saba ilk çalışmada soğuk olduğu için 1000 devir civarı çalışıyor sorun yok. Yaklaşık 30 saniye-1 dakika sonra 650 devir civarına düşüyor. İşte bu düşüşten sonra araç sirkelemeye başlıyor. Bu sirkeleme, sallanma giderken yok. Işıkta durduğum sırada araç D konumundayken. Aracı uzun zaman benzinde kullandım. Yine aynı. Motor takozlarını lemförder markayla değiştirdim.buji ve bobinleri değiştirdim. Aracı D konumda tuttuğumda rahatsız edecek seviyede sallıyor. Boşa alınca bir nebze daha iyi. Yine var sallama ama D konumdaykenki kadar değil. Araç 80-90 dereceye geldiğinde bu salllama kesiliyor. Sizin değerli fikirlerinizi almak isterim. Saygılar
Yanıt : ONNO USTA
Sayın Mehmet Dodanlı Benzin ve LPG birlikteliğinde var olan sorunların tespit ve çözümünde belli bir disiplin vardır. Sorunun benzin ve LPG sisteminin ortak kullandığı sensör ve benzeri donanımlardan mı kaynaklandığının tespiti için LPG devre dışı bırakılıp benzin ile bir süre aracı kullanarak fikir sahibi olmak gerek. Benzin ile kullanımda sorun var ise öncelik ile özel veya yetkili servis ortamında silindir kompresyon basınçlarının ölçülmesi akabinde cihaz bağlanarak yüze yakın ihtimallerden hangisi olduğu test ve arıza kodu açılımlarına göre tespit edilip gereken müdahale yapılmalıdır. Benzin ile sorun yok ve sadece LPG ile hata var ise bunun LPG servis ortamında giderilmesi zaruridir. Bu arada LPG varlığında Platinium, iridium özelliklerde LPG ye uyumlu buji kullanmanız da şart. NGK Laser Line LPG bujileri temin etmelisiniz.
Soru : yunus bilgen
selamlar ustam.2008 W219 Kasa CLS 30 CDİ almayı düşünüyorum.Alınırmı sence iyi ve kötü yönleri nelerdir.kronik sorunları varmı.alırken nelere dikkat etmek gerekli.teşekkürler
Yanıt : ONNO USTA
Sayın Yunus Bilgen Mercedes kalitesi tartışılmaz boyutlardadır ancak ikinci el olunca konu sizden önce kullanan veya kullananların araca nasıl davrandıkları ve bakımlarını zamanında yaptırıp yaptırmadıkları gibi konular gündeme gelir. Bu neden ile satın alma öncesi yetkili servislerde detaylı bir ekspertiz yaptırmanız gerekir.
Soru : Halil Çağrı AKKUZU
Marhaba ustam, Araç kitapçığında 5/30 yarı sentetik yağ koymalısınız yazıyor ancak ustalar lpgli ve kilometresi yüksek olduğundan 10/40 koyalım diyorlar. Şuan da aracımda 10/40 var bu aracıma zarar verir mi ? Ayrıca 10/40 olmasına rağmen yine de yağ çubuğunda eksilme görüyorum. Eksilme yapmasın diye 10/40 koymayı öneriyorlardı. Değişeli yaklaşık 5000 kilometre oldu. Max ve Min arasında ancak 4/3 kadar görüyorum. Normal midir? LPG videonuzda 6000 kilometrede bir değiştirmek lazım demiştiniz. Değiştirip 5/30 koymayı düşünüyorum ne dersiniz? Yarı sentetik bulunmadığı için tam sentetik kullanıyorum daha iyi diyorlar, ayrıca bu eski motor ve LPG olduğu için daha kalın yag kullanma konusunda da bilgi verirseniz çok teşekkür ederim. Başka bir konu ; Aracımı soğuk çalıştırdığımda (1 gece boyunca beklediğinde ve sabah saat 8 gibi yaklaşık 5 derece sıcaklıkta) vitesi D yada R konumuna alırsam araçtan tıkırtı sesleri geliyor.N yada P de bu sesler kesiliyor. Şanzımandan geldiğini düşündüğüm bu sesler yaklaşık olarak 1-2 dakika sonra yada devir yükselip 2bin civarlarına yada daha yükseğe geldiğinde kesiliyor. Rölanti devirlerinde sesi çok net duyabiliyorum hem araç içinden hem de dışından. Aracın gidişatında yada vites değiştirmesinde bir problem yaşamıyorum ancak ses endişe ettiriyor. Isınınca ses geçiyor. Hava sıcakken ilk çalıştırmada da ses olmuyor. Şanzıman yağının seviyesi ve rengi de düzgün görünüyor. Endişe etmeli miyim? Çok teşekkürler.
Yanıt : ONNO USTA
Sayın Halil Çağrı Akkuzu Aracınızın marka ve modeli kaç kilometrede olduğu maalesef bana ulaşmadı LPG li motorlarda LPG uyumlu yağ kullanmanız gerekiyor. Ve videoda da bahsettiğim gibi 6 bin km. de filtre ile birlikte yenilemeniz şart. Motorunuzun kilometresinin fazla olması paralelinde sentetik yağlarda yağ eksilmesi olur. Ancak 6 bin km. değişim sürelerine kadar sorunsuz kullanabilirsiniz. Şanzımandan gelen ses tork konvertöründen de kaynaklanabilir. Yetkili bir servis de kontrol ettirmek gerekir.
Soru : Süleyman Çoban
Merhabalar ben izmirden süleyman benim aracım murat 131, aracımın standart 1600 motor lpgli.Benim aracım lpg ortalama kaç litre yakması gerekiyor.Sizi diğer videolarınızda anladıgım kadarıyla normal benzin yakıtının %15-20 fazla yaktıgını duydum. benzinde fabrika verileri olarak ( ortalama şehir ici sehir disi 10 litre) olarak gözüküyor ozaman 12 litre yaktigini düsünürsek aracım 100km/12litre yakması lazım fakat benim aracım 100km/18 litre lpg tüketiyor hesabını kabaca fulleyerek 100km gittik ten sonra bida fulledim 18km cıktı.bide lpg komple bitirdim benzine cektim ayni sekilde 18 litre lpg aldım yaklasık 100km gitti. yakıtı düsürmem icin beler yapmak gerekir. teşekürler
Yanıt : ONNO USTA
Sayın Süleyman Çoban LPG tüketimini hassas ölçmek zor iş. Kaldı ki, aracınızın kilometresini bilmiyorum. 10 litre gibi tüketimler sıfır kilometre araçlarda bile şehir içi kullanımda elde edilemez. Ayrıca şehir içi ve şehir dışı tüketim değerleri de aynı olmaz. Öncelik ile aracınızın kaç litre benzin tükettiğini ölçüp ona göre karar vermelisiniz.
Soru : Murat Yaşar
merhaba onno usta,sorunum şu, marşa bastığımda araç marşı uzatıyo ,bazen hemen alıyo bazen epey uzatıyo,, motor sıcakkende aynı şekilde sorunum var yardımlarınızı bekliyorum,,benim aklıma benzin pompası veya lpg regulatörü geliyo,ama regülatörün sağlam olduğunu söylediler
Yanıt : ONNO USTA
Sayın Murat Yaşar Benzin ve LPG birlikteliğinde var olan sorunların tespit ve çözümünde belli bir disiplin vardır. Sorunun benzin ve LPG sisteminin ortak kullandığı sensör ve benzeri donanımlardan mı kaynaklandığının tespiti için LPG devre dışı bırakılıp benzin ile bir süre aracı kullanarak fikir sahibi olmak gerek. Benzin ile kullanımda sorun var ise öncelik ile özel veya yetkili servis ortamında silindir kompresyon basınçlarının ölçülmesi akabinde cihaz bağlanarak yüze yakın ihtimallerden hangisi olduğu test ve arıza kodu açılımlarına göre tespit edilip gereken müdahale yapılmalıdır. Benzin ile sorun yok ve sadece LPG ile hata var ise bunun LPG servis ortamında giderilmesi zaruridir. Bu arada LPG varlığında Platinium, iridium özelliklerde LPG ye uyumlu buji kullanmanız da şart. NGK Laser Line LPG bujileri temin etmelisiniz.
Soru : Hakan Kaya
Merhabalar, Aracım soğukken tek kontakta sorunsuz çalışıyorken motor belli bir sıcaklığa ulaştıktan sonra aracı 2-3 dakika kapatıp yeniden çalıştırmaya çalıştığımda marş motoru çalışıyor, krank dönüyor ama araç gaza bassam bile çalışmaya başlamıyor. 5-6 dakika bekleyince çalışıyor. Her usta farklı fikir beyan ediyor, aklım karıştı, fikir verebilir misiniz, hangi sıra ile ilerleyelim? Saygılar, teşekkürler.
Yanıt : ONNO USTA
Sayın Hakan Kaya Bu ve benzeri sorunlar bire bir cihazlar ile kontroller yapılarak tespit edilebilir. Tahmin ile olmaz. Ayrıca siz değil yetkili servis takip etme sırasını belirleyip sorunu giderecektir.
Soru : Koray eren
Sevgili onno ustam iyi günler dilerim. 1 sene önce satın almış olduğum aracımda yaşadığım bir problem var. Araç rolantide çalışırken vuruntulu ve titreşimli çalışıyor özellikle aracı yüke bindirecek donanımları açtığımda far, kalorifer,resistans vs vuruntu dahada artmakta ve rolanti bir miktar düşmekte ancak yükte değilken rolanti düşük değil ancak vuruntu yine devam ediyor. Sorun hem lpg de hem benzinde çalışırken oluşuyor. Özellikle direksiyonu çevirince rolanti düşüyor. Aracı ilk aldığımda buji,bobin,motor yağı, yağ filtresi, hava filtresi vs bakım yapıldı. Oksijen sensörü arıza kodu vardı değiştirildi arıza kodu tekrar vermedi. Şu anda sonradan ikincil hava akışı yetersiz arıza kodu var sadece p0491. Hava akışmetre temizlendi, egr valfi temizlendi, emme manifoldu kaçağı kontrol edildi bir sorun tespit edilemedi. Triger zinciri değiştimi bilinmiyor ancak serviste zincirde uzama olmadığı söylendi zaten zincir seside yok araçta. Ankara da özel bir servisteki ustam araca yan sanayi direksiyon powerı takıldığını bu sorununda yüksek akım çektiğinden kaynaklandığını söyledi ancak bana çok mantıklı gelmedi. Aracın rolanti harici performansında herhangi bir sorun yok sadece soğuk motor ilk marşta hafif bir duman atma oluyor 1000km de yarım litre kadarda yağ eksiltme var. Kompresyon ölçümü yaptırmadım ancak yaptırmayı düşünüyorum. Sizce bu sorun eğer kompresyon düşük çıkarsa sübap kaynaklı diyebilirmiyiz yoksa başka sebebi olabilir mi? Başka nereleri kontrol etmeliyim? Bu arada aracımın motor kodu n45b16a. Şimdiden zaman ayırdığınız için teşekkürler emeğinize sağlık kolay gelsin.
Yanıt : ONNO USTA
Sayın Koray Eren 1000 km. de yarım litre yağ 4 bin km. de 2 litre eder ki bu ciddi. Demek ki motorunuzda yıpranma var ayrıca LPG uyumlu yağ kullanıyor musunuz. Benzin ve LPG birlikteliğinde var olan sorunların tespit ve çözümünde belli bir disiplin vardır. Sorunun benzin ve LPG sisteminin ortak kullandığı sensör ve benzeri donanımlardan mı kaynaklandığının tespiti için LPG devre dışı bırakılıp benzin ile bir süre aracı kullanarak fikir sahibi olmak gerek. Benzin ile kullanımda sorun var ise öncelik ile özel veya yetkili servis ortamında silindir kompresyon basınçlarının ölçülmesi akabinde cihaz bağlanarak yüze yakın ihtimallerden hangisi olduğu test ve arıza kodu açılımlarına göre tespit edilip gereken müdahale yapılmalıdır. Benzin ile sorun yok ve sadece LPG ile hata var ise bunun LPG servis ortamında giderilmesi zaruridir. Bu arada LPG varlığında Platinium, iridium özelliklerde LPG ye uyumlu buji kullanmanız da şart. NGK Laser Line LPG bujileri temin etmelisiniz.
Soru : muhammet tüngür
merhaba. aracım ile ilgili merak ettiğim bir kaç şey var ustam. aracım fabrika kondisyonunda denilebilecek kadar temiz ve ben çok titiz biriyim. 2001 model ve km 177 binde henüz. fakat artık benzinde 6 silindir bir araca binmek gerçekten yormaya başladı çok km yapmasam da. lpg taktırsam pişman olur muyum? yoksa bu şekilde devam mı etsem? bir de aracımın şanzıman yağı şanzıman filtresi keçeler vs değişti. bu aracın şanzımanı için dikkat etmem gerekenler nedir? sanırım iki tip şanzıman var gm ve zf benim aracımda hangisi var acaba? motor m52b20tu. kolay gelsin iyi günler.
Yanıt : ONNO USTA
Sayın Muhammet Tüngür Aracınız ile ilgili adedi bilgiler maalesef bana ulaşmadı. Bu neden ile şanzıman konusunda yardımcı olamayacağım. Normal kullanımlarda şannzımanı koruma amaçlı sizin yapabileceğiniz bir özellik zaten yok. 177 bin km. bir motorun her en kadar da yarı ömrü olsa da bilhassa supaplarda belli aşınma ve kaçaklar vardır. Prins veya Tartarini olarak yetkili servislerinde LPG taktırabilirsiniz. Ancak bir süre sonra zaten yıpranmış olan supaplarda sorunlar kaçınılmaz olacak.
Soru : Oğuz AKTAŞ
Ustam öncelikle hayırlı günler ve iyi çalışmalar dilerim. Yaklaşık 1 buçuk yıldır kullandığım aracımda çok alakasız senaryolarda (toplamda 10 kere yaşadım) kısa süreli kullanım sonrası tekrar marş bastıktan sonra egzozdan beyaz ve çok yoğun bir duman geliyor ve çok nadir yapıyor.su buharı gibi saf beyaz bir duman ve çok soğukta yada yazın en sıcak nemli zamanı bile bu sorunu yaşıyorum bazen. 1 dk sonra tamamen kesiliyor.aracı direk çalıştırıp devam edersem bu sorun gerçekleşmiyor ama çalıştırıp ısınmadan bir kaç kez stop edip tekrar yola koyulduğumda yapıyor genelde. kokusu tiner gibi bir koku gelen dumanın. gayet sakin kullanan biriyim ve bir kaç uzun yola rağmen bir önceli bakım süremde 10.000 km de yalnızca 300 gram yağ eksiltti ve kesinlikle su eksiltmesi de yok. ustalarım yakıttan olabileceğini söyledi. araçta hiç bir performans kaybı yada arıza ısığı yok.defalarca beyine de yetkili vag bilgisayarına bağlattım hiç bir sorun görünmüyor.kafama takılan bir sorun ve bazen bu sorunu yaptığında arkamdaki araçlar kaçıcak kadar yoğun duman atıp kesiyor. sebebi bir kaç farklı ustanın söylediği gibi yakıttan kaynaklanır mı?aracımda orijinal egzoz üzerinde son susturucu önceli yumurta kadar bir delik var hafif hırıltılı bir sesi var ve seviyorum. yoksa bu delik aracın emisyonlarını bozar mı?Sizin engin bilgilerinize hayranlıkla yorumunuzu almak istiyorum. Şimdiden çok teşekkür ederim ve iyi ki varsınız ustam...
Yanıt : ONNO USTA
Sayın Oğuz Aktaş Eksoztunuz da var olan deliği kapattırarak deneyin. Görmeden incelemeden bir yorum mümkün olmadığı gibi yakıt cinsinden de olmaz. Katalitik konvektörde tıkanma var ise duman olası.
Serdar Avcı / Istanbul

Soru :

Günümüzde sizinde malumunuz arac alim - satim, bakim, bilgili usta bulmak çok zor işin erbabına sormak gerek dedim bu nedenle buradayım ustam aracımı 2. El olarak aldım. 74000 km de iken. Fren hidroliği değistirttim yetkili serviste arac su an frene basinda arka taraftan vuruntu sesi geliyor ve ön dende surtme sesi geliyor yag degisiminden önce bu yoktu. Değisim sebebim tozun ve topragin bol olduğu bir yerde kullanilıyordu arac frenleri zayifti eski yağda da cok miktarda toz cikmisti. Bu vuruntu sesi her frene basinca geliyor. Kime gitsem farkli bisey diyor ne yapacagimi bilemedim. Yardimci olun ustam lutfen

Cevap :

Sayın Serdar Avcı Fren hidroliğini yenilemeden önce ön ve arka frenleri kontrol ettirip en azından tamir takımlarını değiştirtseydiniz bir sorun yaşanmayacaktı. Demek ki frenlerde sorun var ve servise gitmeniz gerekiyor.

Mehmet Dodanlı / Şanlıurfa

Soru :

Merhaba Onno Usta. Buradan devam etmenize sevindim. YouTube dan da benle ilgili olsada olmasa da severek takip ediyorum. Gelelim sorunuma. Araç Saba ilk çalışmada soğuk olduğu için 1000 devir civarı çalışıyor sorun yok. Yaklaşık 30 saniye-1 dakika sonra 650 devir civarına düşüyor. İşte bu düşüşten sonra araç sirkelemeye başlıyor. Bu sirkeleme, sallanma giderken yok. Işıkta durduğum sırada araç D konumundayken. Aracı uzun zaman benzinde kullandım. Yine aynı. Motor takozlarını lemförder markayla değiştirdim.buji ve bobinleri değiştirdim. Aracı D konumda tuttuğumda rahatsız edecek seviyede sallıyor. Boşa alınca bir nebze daha iyi. Yine var sallama ama D konumdaykenki kadar değil. Araç 80-90 dereceye geldiğinde bu salllama kesiliyor. Sizin değerli fikirlerinizi almak isterim. Saygılar

Cevap :

Sayın Mehmet Dodanlı Benzin ve LPG birlikteliğinde var olan sorunların tespit ve çözümünde belli bir disiplin vardır. Sorunun benzin ve LPG sisteminin ortak kullandığı sensör ve benzeri donanımlardan mı kaynaklandığının tespiti için LPG devre dışı bırakılıp benzin ile bir süre aracı kullanarak fikir sahibi olmak gerek. Benzin ile kullanımda sorun var ise öncelik ile özel veya yetkili servis ortamında silindir kompresyon basınçlarının ölçülmesi akabinde cihaz bağlanarak yüze yakın ihtimallerden hangisi olduğu test ve arıza kodu açılımlarına göre tespit edilip gereken müdahale yapılmalıdır. Benzin ile sorun yok ve sadece LPG ile hata var ise bunun LPG servis ortamında giderilmesi zaruridir. Bu arada LPG varlığında Platinium, iridium özelliklerde LPG ye uyumlu buji kullanmanız da şart. NGK Laser Line LPG bujileri temin etmelisiniz.

Yunus Bilgen / Mersin

Soru :

selamlar ustam.2008 W219 Kasa CLS 30 CDİ almayı düşünüyorum.Alınırmı sence iyi ve kötü yönleri nelerdir.kronik sorunları varmı.alırken nelere dikkat etmek gerekli.teşekkürler

Cevap :

Sayın Yunus Bilgen Mercedes kalitesi tartışılmaz boyutlardadır ancak ikinci el olunca konu sizden önce kullanan veya kullananların araca nasıl davrandıkları ve bakımlarını zamanında yaptırıp yaptırmadıkları gibi konular gündeme gelir. Bu neden ile satın alma öncesi yetkili servislerde detaylı bir ekspertiz yaptırmanız gerekir.

Halil Çağrı Akkuzu / İstanbul

Soru :

Marhaba ustam, Araç kitapçığında 5/30 yarı sentetik yağ koymalısınız yazıyor ancak ustalar lpgli ve kilometresi yüksek olduğundan 10/40 koyalım diyorlar. Şuan da aracımda 10/40 var bu aracıma zarar verir mi ? Ayrıca 10/40 olmasına rağmen yine de yağ çubuğunda eksilme görüyorum. Eksilme yapmasın diye 10/40 koymayı öneriyorlardı. Değişeli yaklaşık 5000 kilometre oldu. Max ve Min arasında ancak 4/3 kadar görüyorum. Normal midir? LPG videonuzda 6000 kilometrede bir değiştirmek lazım demiştiniz. Değiştirip 5/30 koymayı düşünüyorum ne dersiniz? Yarı sentetik bulunmadığı için tam sentetik kullanıyorum daha iyi diyorlar, ayrıca bu eski motor ve LPG olduğu için daha kalın yag kullanma konusunda da bilgi verirseniz çok teşekkür ederim. Başka bir konu ; Aracımı soğuk çalıştırdığımda (1 gece boyunca beklediğinde ve sabah saat 8 gibi yaklaşık 5 derece sıcaklıkta) vitesi D yada R konumuna alırsam araçtan tıkırtı sesleri geliyor.N yada P de bu sesler kesiliyor. Şanzımandan geldiğini düşündüğüm bu sesler yaklaşık olarak 1-2 dakika sonra yada devir yükselip 2bin civarlarına yada daha yükseğe geldiğinde kesiliyor. Rölanti devirlerinde sesi çok net duyabiliyorum hem araç içinden hem de dışından. Aracın gidişatında yada vites değiştirmesinde bir problem yaşamıyorum ancak ses endişe ettiriyor. Isınınca ses geçiyor. Hava sıcakken ilk çalıştırmada da ses olmuyor. Şanzıman yağının seviyesi ve rengi de düzgün görünüyor. Endişe etmeli miyim? Çok teşekkürler.

Cevap :

Sayın Halil Çağrı Akkuzu Aracınızın marka ve modeli kaç kilometrede olduğu maalesef bana ulaşmadı LPG li motorlarda LPG uyumlu yağ kullanmanız gerekiyor. Ve videoda da bahsettiğim gibi 6 bin km. de filtre ile birlikte yenilemeniz şart. Motorunuzun kilometresinin fazla olması paralelinde sentetik yağlarda yağ eksilmesi olur. Ancak 6 bin km. değişim sürelerine kadar sorunsuz kullanabilirsiniz. Şanzımandan gelen ses tork konvertöründen de kaynaklanabilir. Yetkili bir servis de kontrol ettirmek gerekir.

Süleyman Çoban / İzmir

Soru :

Merhabalar ben izmirden süleyman benim aracım murat 131, aracımın standart 1600 motor lpgli.Benim aracım lpg ortalama kaç litre yakması gerekiyor.Sizi diğer videolarınızda anladıgım kadarıyla normal benzin yakıtının %15-20 fazla yaktıgını duydum. benzinde fabrika verileri olarak ( ortalama şehir ici sehir disi 10 litre) olarak gözüküyor ozaman 12 litre yaktigini düsünürsek aracım 100km/12litre yakması lazım fakat benim aracım 100km/18 litre lpg tüketiyor hesabını kabaca fulleyerek 100km gittik ten sonra bida fulledim 18km cıktı.bide lpg komple bitirdim benzine cektim ayni sekilde 18 litre lpg aldım yaklasık 100km gitti. yakıtı düsürmem icin beler yapmak gerekir. teşekürler

Cevap :

Sayın Süleyman Çoban LPG tüketimini hassas ölçmek zor iş. Kaldı ki, aracınızın kilometresini bilmiyorum. 10 litre gibi tüketimler sıfır kilometre araçlarda bile şehir içi kullanımda elde edilemez. Ayrıca şehir içi ve şehir dışı tüketim değerleri de aynı olmaz. Öncelik ile aracınızın kaç litre benzin tükettiğini ölçüp ona göre karar vermelisiniz.

Murat Yaşar / Ordu

Soru :

merhaba onno usta,sorunum şu, marşa bastığımda araç marşı uzatıyo ,bazen hemen alıyo bazen epey uzatıyo,, motor sıcakkende aynı şekilde sorunum var yardımlarınızı bekliyorum,,benim aklıma benzin pompası veya lpg regulatörü geliyo,ama regülatörün sağlam olduğunu söylediler

Cevap :

Sayın Murat Yaşar Benzin ve LPG birlikteliğinde var olan sorunların tespit ve çözümünde belli bir disiplin vardır. Sorunun benzin ve LPG sisteminin ortak kullandığı sensör ve benzeri donanımlardan mı kaynaklandığının tespiti için LPG devre dışı bırakılıp benzin ile bir süre aracı kullanarak fikir sahibi olmak gerek. Benzin ile kullanımda sorun var ise öncelik ile özel veya yetkili servis ortamında silindir kompresyon basınçlarının ölçülmesi akabinde cihaz bağlanarak yüze yakın ihtimallerden hangisi olduğu test ve arıza kodu açılımlarına göre tespit edilip gereken müdahale yapılmalıdır. Benzin ile sorun yok ve sadece LPG ile hata var ise bunun LPG servis ortamında giderilmesi zaruridir. Bu arada LPG varlığında Platinium, iridium özelliklerde LPG ye uyumlu buji kullanmanız da şart. NGK Laser Line LPG bujileri temin etmelisiniz.

Hakan Kaya / Ankara

Soru :

Merhabalar, Aracım soğukken tek kontakta sorunsuz çalışıyorken motor belli bir sıcaklığa ulaştıktan sonra aracı 2-3 dakika kapatıp yeniden çalıştırmaya çalıştığımda marş motoru çalışıyor, krank dönüyor ama araç gaza bassam bile çalışmaya başlamıyor. 5-6 dakika bekleyince çalışıyor. Her usta farklı fikir beyan ediyor, aklım karıştı, fikir verebilir misiniz, hangi sıra ile ilerleyelim? Saygılar, teşekkürler.

Cevap :

Sayın Hakan Kaya Bu ve benzeri sorunlar bire bir cihazlar ile kontroller yapılarak tespit edilebilir. Tahmin ile olmaz. Ayrıca siz değil yetkili servis takip etme sırasını belirleyip sorunu giderecektir.

Koray Eren / Ankara

Soru :

Sevgili onno ustam iyi günler dilerim. 1 sene önce satın almış olduğum aracımda yaşadığım bir problem var. Araç rolantide çalışırken vuruntulu ve titreşimli çalışıyor özellikle aracı yüke bindirecek donanımları açtığımda far, kalorifer,resistans vs vuruntu dahada artmakta ve rolanti bir miktar düşmekte ancak yükte değilken rolanti düşük değil ancak vuruntu yine devam ediyor. Sorun hem lpg de hem benzinde çalışırken oluşuyor. Özellikle direksiyonu çevirince rolanti düşüyor. Aracı ilk aldığımda buji,bobin,motor yağı, yağ filtresi, hava filtresi vs bakım yapıldı. Oksijen sensörü arıza kodu vardı değiştirildi arıza kodu tekrar vermedi. Şu anda sonradan ikincil hava akışı yetersiz arıza kodu var sadece p0491. Hava akışmetre temizlendi, egr valfi temizlendi, emme manifoldu kaçağı kontrol edildi bir sorun tespit edilemedi. Triger zinciri değiştimi bilinmiyor ancak serviste zincirde uzama olmadığı söylendi zaten zincir seside yok araçta. Ankara da özel bir servisteki ustam araca yan sanayi direksiyon powerı takıldığını bu sorununda yüksek akım çektiğinden kaynaklandığını söyledi ancak bana çok mantıklı gelmedi. Aracın rolanti harici performansında herhangi bir sorun yok sadece soğuk motor ilk marşta hafif bir duman atma oluyor 1000km de yarım litre kadarda yağ eksiltme var. Kompresyon ölçümü yaptırmadım ancak yaptırmayı düşünüyorum. Sizce bu sorun eğer kompresyon düşük çıkarsa sübap kaynaklı diyebilirmiyiz yoksa başka sebebi olabilir mi? Başka nereleri kontrol etmeliyim? Bu arada aracımın motor kodu n45b16a. Şimdiden zaman ayırdığınız için teşekkürler emeğinize sağlık kolay gelsin.

Cevap :

Sayın Koray Eren 1000 km. de yarım litre yağ 4 bin km. de 2 litre eder ki bu ciddi. Demek ki motorunuzda yıpranma var ayrıca LPG uyumlu yağ kullanıyor musunuz. Benzin ve LPG birlikteliğinde var olan sorunların tespit ve çözümünde belli bir disiplin vardır. Sorunun benzin ve LPG sisteminin ortak kullandığı sensör ve benzeri donanımlardan mı kaynaklandığının tespiti için LPG devre dışı bırakılıp benzin ile bir süre aracı kullanarak fikir sahibi olmak gerek. Benzin ile kullanımda sorun var ise öncelik ile özel veya yetkili servis ortamında silindir kompresyon basınçlarının ölçülmesi akabinde cihaz bağlanarak yüze yakın ihtimallerden hangisi olduğu test ve arıza kodu açılımlarına göre tespit edilip gereken müdahale yapılmalıdır. Benzin ile sorun yok ve sadece LPG ile hata var ise bunun LPG servis ortamında giderilmesi zaruridir. Bu arada LPG varlığında Platinium, iridium özelliklerde LPG ye uyumlu buji kullanmanız da şart. NGK Laser Line LPG bujileri temin etmelisiniz.

Muhammet Tüngür / Izmir

Soru :

merhaba. aracım ile ilgili merak ettiğim bir kaç şey var ustam. aracım fabrika kondisyonunda denilebilecek kadar temiz ve ben çok titiz biriyim. 2001 model ve km 177 binde henüz. fakat artık benzinde 6 silindir bir araca binmek gerçekten yormaya başladı çok km yapmasam da. lpg taktırsam pişman olur muyum? yoksa bu şekilde devam mı etsem? bir de aracımın şanzıman yağı şanzıman filtresi keçeler vs değişti. bu aracın şanzımanı için dikkat etmem gerekenler nedir? sanırım iki tip şanzıman var gm ve zf benim aracımda hangisi var acaba? motor m52b20tu. kolay gelsin iyi günler.

Cevap :

Sayın Muhammet Tüngür Aracınız ile ilgili adedi bilgiler maalesef bana ulaşmadı. Bu neden ile şanzıman konusunda yardımcı olamayacağım. Normal kullanımlarda şannzımanı koruma amaçlı sizin yapabileceğiniz bir özellik zaten yok. 177 bin km. bir motorun her en kadar da yarı ömrü olsa da bilhassa supaplarda belli aşınma ve kaçaklar vardır. Prins veya Tartarini olarak yetkili servislerinde LPG taktırabilirsiniz. Ancak bir süre sonra zaten yıpranmış olan supaplarda sorunlar kaçınılmaz olacak.

Oğuz AktaŞ / İstanbul

Soru :

Ustam öncelikle hayırlı günler ve iyi çalışmalar dilerim. Yaklaşık 1 buçuk yıldır kullandığım aracımda çok alakasız senaryolarda (toplamda 10 kere yaşadım) kısa süreli kullanım sonrası tekrar marş bastıktan sonra egzozdan beyaz ve çok yoğun bir duman geliyor ve çok nadir yapıyor.su buharı gibi saf beyaz bir duman ve çok soğukta yada yazın en sıcak nemli zamanı bile bu sorunu yaşıyorum bazen. 1 dk sonra tamamen kesiliyor.aracı direk çalıştırıp devam edersem bu sorun gerçekleşmiyor ama çalıştırıp ısınmadan bir kaç kez stop edip tekrar yola koyulduğumda yapıyor genelde. kokusu tiner gibi bir koku gelen dumanın. gayet sakin kullanan biriyim ve bir kaç uzun yola rağmen bir önceli bakım süremde 10.000 km de yalnızca 300 gram yağ eksiltti ve kesinlikle su eksiltmesi de yok. ustalarım yakıttan olabileceğini söyledi. araçta hiç bir performans kaybı yada arıza ısığı yok.defalarca beyine de yetkili vag bilgisayarına bağlattım hiç bir sorun görünmüyor.kafama takılan bir sorun ve bazen bu sorunu yaptığında arkamdaki araçlar kaçıcak kadar yoğun duman atıp kesiyor. sebebi bir kaç farklı ustanın söylediği gibi yakıttan kaynaklanır mı?aracımda orijinal egzoz üzerinde son susturucu önceli yumurta kadar bir delik var hafif hırıltılı bir sesi var ve seviyorum. yoksa bu delik aracın emisyonlarını bozar mı?Sizin engin bilgilerinize hayranlıkla yorumunuzu almak istiyorum. Şimdiden çok teşekkür ederim ve iyi ki varsınız ustam...

Cevap :

Sayın Oğuz Aktaş Eksoztunuz da var olan deliği kapattırarak deneyin. Görmeden incelemeden bir yorum mümkün olmadığı gibi yakıt cinsinden de olmaz. Katalitik konvektörde tıkanma var ise duman olası.

Hoş Geldiniz
Menü