Otomotiv sektörünün duayen ismi Onno Usta otomobiller ile ilgili tüm sorunlarınızı yanıtlıyor.

Soru Sor
Soru : Oğuzhan Maden
Ustam merhaba. Aracım 1990 model 1.1 Renault 5 aracım tek boğaz karbüratörlü. Mevcut motora çift boğaz karbüratör takmayı düşmüyorum. 1.1 cc için ne derece verim alırım. Olumlu ya da olumsuz bir etkisi olur mu ? Şimdiden teşekkür ederim. Syg
Yanıt : ONNO USTA
Sayın Oğuzhan Maden Aracınızın 1.1 litre olan motoru için çift boğaz uygulaması fabrika üretiminde yok. Uygulama uydurma olacak ve tüketim dahil sorunlar yaşayacaksınız. Bence bu heves den vaz geçin.
Soru : Kerem Tütüncüler
Ustam merhabalar, bende 2007 Ford Fiesta 1.4 Benzin/Lpg araç bulunmaktadır. Aracın sorunu rölantide çalışırken devir saati 200-300 devir kadar salınım yapmaktadır ve motor bir miktar vuruntulu çalışmaktadır. Rölantide gaza bastığımda ise bir miktar devir düşmektedir. Özellikle rampalarda kalkışta geriye kaçırmamak için aniden gaza bastığım stop etmektedir. Radyatör fanı devreye girdiğinde de stop edecek gibi oluyor ya da araç kendi kendine 1200 devirlere çıkıyor. Bu sorunlar hem benzinde hem de Lpg'de çalışırken yaşanmaktadır. Gaziantep'te iki tane ustaya gösterdim her iki ustada akü, buji ve kabloları, bobin ve Lpg enjektörlerinin sağlam olduğunu ve gaz kelebeği ve rölanti motorunda arıza olabileceğini söylediler. Lpg ayarları da yeni yapıldı ve LPG filtresi yeni değişti. (Lpg markası Atiker). Lpg yaklaşık 35.000KM önce takıldı. Motor performansı iyi durumda. Sorunun kaynağı nedir acaba cevaplarsanız çok sevinirim. Bir de bu araçlarda gaz kelebeği temizlendikten sonra adaptasyonu nasıl yapılmaktadır? İyi çalışmalar.
Yanıt : ONNO USTA
Sayın Kerem Tütüncüler Var olan sorun benzin ve LPG de aynı ise Öncelik ile LPG yi kapatın beyinini de çıkartıp yetkili bir servis de arıza kodu aldırarak sorunun giderilmesini sağlayın. Ustaların tahmini söyledikleri ile bu iş olmaz.
Soru : Gökalp Örs
Ustam merhaba Benim aracimin gecen hafta yag bakimini yaptirdim. Ancak yag bakiminda mobil 1 3000 super 5w30 koyuldu benim aracimda partikul filtresi oldugunu esp olan yagdan koymam gerektigini ogrendim aracim icin herhangi bir sorun yaratir mi? Iyi calismalar
Yanıt : ONNO USTA
Sayın Gökalp Örs Benzin ve LPG birlikteliğinde var olan sorunların tespit ve çözümünde belli bir disiplin vardır. Sorunun benzin ve LPG sisteminin ortak kullandığı sensör ve benzeri donanımlardan mı kaynaklandığının tespiti için LPG devre dışı bırakılıp benzin ile bir süre aracı kullanarak fikir sahibi olmak gerek. Benzin ile kullanımda sorun var ise öncelik ile özel veya yetkili servis ortamında silindir kompresyon basınçlarının ölçülmesi akabinde cihaz bağlanarak yüze yakın ihtimallerden hangisi olduğu test ve arıza kodu açılımlarına göre tespit edilip gereken müdahale yapılmalıdır. Benzin ile sorun yok ve sadece LPG ile hata var ise bunun LPG servis ortamında giderilmesi zaruridir. Bu arada LPG varlığında Platinium, iridium özelliklerde LPG ye uyumlu buji kullanmanız da şart. NGK Laser Line LPG bujileri temin etmelisiniz Motorunuzda kullandığınız yağ ise LPG uyumlu olmalı ve her 6 bin km. de filtre ile birlikte yenilenmelidir. Aracınızda daha doğrusu benzinli araçlarda partikül filtresi olmaz. Katalizör vardır.
Soru : Ömer karagöl
Aracımı stop ettiğim de bir iki saniyelik ıslık sesi gibi bir ses cıkıyor bu ses araç ısınınca yolda seyir halide yada rolantide çalısırken bir ses yok normal çalışıyor tekleme gaz yememe herhangi baska bir ses kasma falan yok aracım da ses nedir acaba
Yanıt : ONNO USTA
Sayın Ömer Karagöl Sesler ve kokular bire bir hissedilerek bölgesini keşfederek tespit edilebilecek olumsuzluklardır. Bir servis ortamında sesi dinleterek bölgesini tespit ettirebilirsiniz.
Soru : Muhammed Tanısa
Merhabalar ustam bilginize hayranlık duyuyorum. Aracımla ilgili sıkıntıyı sizden öğrenmek istedim. Aracım Bmw E39 5.30ia 2003 model 231ps ve otomatik vites. Aracımı lpg ile kullanırken herhangi bir proplem yok fakat Benzinde kullanırken ağır bir koku geliyor araç altından ve arka tarafından. Bu kokunun sebepleri nelerdir. Cevaplarsanız çok memnun olurum.
Yanıt : ONNO USTA
SAYIN Muhammet Tanısa Siz de takdir edersiniz ki sesler ve kokular bire bir kontroller ile algılandığında fikir sahibi olunabilir. Koklamadığım bir koku için yorum mümkün olmaz
Soru : Onur Kaymaz
Usta merhabalar. Doğru ve güvenilir bir kaynak olarak gördüğüm için size bir soru sormak istiyorum. Multiair motorlar için yağ seçimleri özellikle ülkemizde sıkıntılı yapılıyor. Yetkili servisler bile bu motorlar için yağ seçimini doğru yapamamıştı zamanında. Benim sorunum şöyle: Motul xclean 5w 40 kullanıyorum fakat Ankara ikliminde sizce yaz ve kış mevsimlerinde viskozitesi farklı bir yağ kullanmalı mıyım? Bildiğiniz gibi Multiair biraz yağ konusunda hassas. Farklı viskozite sizce multiair modülü için bir problem yaşatır mı ? Kışın soğuk marş sıcaklıklarım en düşük -5 derece oluyor.
Yanıt : ONNO USTA
Sayın Onur Kaymaz Fiat grubunun resmi yağı Selenia dır ve yetkili servisler de zaten bu yağı üretici tarafından tavsiye edilen numaralarda kullanırlar. Soğuk mevsimler için üreticinin tavsiyesi doğrultusunda 5w-40 en mantıklı seçimdir. Castrol Edge olarak temin edebilirisiniz.
Soru : BURAK ÜRÜNDÜ
Selamlar Onno ustam, Öncelikle yapmış olduğunuz işe hayranlık seviyesinde saygı duyuyorum. Sorum şu şekilde; Aracımın ilk çalıştırma veya kalkışlarında bir problem yok lakin bazen lambalarda veya duraklamalarda rölantide 1000 devirde ve hafif sarsıntılı dönüyor. Herhangi birşey yapmadan yoluma devam ediyorum bir sonra kendi kendine düzeliyor ve normale dönüyor. Her sürüşte olmasa da 3 sürüşten birinde mutlaka tekrarlıyor. Sorun sizce neresindedir? Baskı balata diyen var, enjektörlerden diyenler var, almış olduğum yakıttan diyenler var, motor yağından diyenler var, bilirsiniz ülkemizde herkesin her konuda bilgisi var ben üstada sormak istedim. İlginize şimdiden teşekkür ederim. Saygılarımla...
Yanıt : ONNO USTA
Sayın Burak Üründü Aracınız hakkında bir fikrim yok ancak benzer sorunlar bujilerden ve enjektör kirlenmesinden kaynaklanabilir. Yetkili servis de motor bakımı paralelinde enjektörleri temizletmenizi tavsiye ederim.
Soru : Adem koç
Öncelikle merhabalar Aracım 2012 aveo Sedan 1.4 lt benzinli 96000 km de . Araç da tekleme vardı bobin ve bujilerini degiştirdim kontrol ettik teklemesi kalmadı düzeldi fakat sabah bir sonraki çalışmadı araç. Zorluyo çalışmıyor en son çalışıyor stop ediyor. Neyse aracı sanayiye götürdük her hangi bir arıza ışıgı yanmıyor ustalar tespit edemiyor. Bu arada araç da marş basınca direkt fan devreye giriyor çalışmaya başlıyor. Yani bu konularda mağduriyet yaşıyorum sizce nasıl bir yol takip etmeliyim
Yanıt : ONNO USTA
Sayın Adem Koç Buji ve Bobin yenileme sürecinde herhangi, bir hatalı işlem yapılarak beyine zarar verilmiş olabilir. Ancak en yakın ihtimal İmmobilizer arızası olabilir. Bu konunun çözümü ise yetkili servis de cihaz ile arıza kodu alınarak araştırma yapılmasıdır.
Soru : Sabri Sinan Eren
Üretici firma,motor yağı olarak sj 15w40 mineral yağ öneriyor.Aracımın motoru orijinal,yenilenmemiş,yağ yakmaz durumdadır.İzmir'in ılıman iklimi gözönüne alınırsa 15w40 yerine 10w40 yarısentetik yağ kullanmamın artı ve eksileri nelerdir?u anda kullandığım 10w40 yağı 15w40 ile değitireyim mi? Saygılar,
Yanıt : ONNO USTA
Sayın Sabri Sinan Eren İzmir gibi hava ısı ortalamaları yüksek olan bir şehirde kullanılması gerekli yağ 15W-40
Soru : Fahrettin usta
2004 model dizel aracım sabah akşam farketmiyor bir iki gün valistirmayinca ilk marissa basıyorum hır hir ses geliyor ve sonra tik diye duruyor bunu bazen her gün çalıştırdığım dada yapıyor aküden dediler degistirdim bir iki ay yapmadı şimdi yine yapıyor bazen bir hafta yatıyor tek marsta çalışıyor bazende iki gün pes peşe caliatiriyorum yinede aynı sorun oluyor sebebi nedir videosu var ama yükleyemedim buraya
Yanıt : ONNO USTA
Sayın Fahrettin Usta Bu ve benzeri sorunların tahminler ile giderilmesi mümkün olmaz. Servis ortamı cihazlar ile araştırma yapılması gerekir. Motor ön ısıtma bujilerinden benzer sorunlar yaşanabilir. Motorun silindir kompresyon basınçlarında kayıplar var ise o da nedendir.
Oğuzhan Maden / Antalya

Soru :

Ustam merhaba. Aracım 1990 model 1.1 Renault 5 aracım tek boğaz karbüratörlü. Mevcut motora çift boğaz karbüratör takmayı düşmüyorum. 1.1 cc için ne derece verim alırım. Olumlu ya da olumsuz bir etkisi olur mu ? Şimdiden teşekkür ederim. Syg

Cevap :

Sayın Oğuzhan Maden Aracınızın 1.1 litre olan motoru için çift boğaz uygulaması fabrika üretiminde yok. Uygulama uydurma olacak ve tüketim dahil sorunlar yaşayacaksınız. Bence bu heves den vaz geçin.

Kerem Tütüncüler / Gaziantep

Soru :

Ustam merhabalar, bende 2007 Ford Fiesta 1.4 Benzin/Lpg araç bulunmaktadır. Aracın sorunu rölantide çalışırken devir saati 200-300 devir kadar salınım yapmaktadır ve motor bir miktar vuruntulu çalışmaktadır. Rölantide gaza bastığımda ise bir miktar devir düşmektedir. Özellikle rampalarda kalkışta geriye kaçırmamak için aniden gaza bastığım stop etmektedir. Radyatör fanı devreye girdiğinde de stop edecek gibi oluyor ya da araç kendi kendine 1200 devirlere çıkıyor. Bu sorunlar hem benzinde hem de Lpg'de çalışırken yaşanmaktadır. Gaziantep'te iki tane ustaya gösterdim her iki ustada akü, buji ve kabloları, bobin ve Lpg enjektörlerinin sağlam olduğunu ve gaz kelebeği ve rölanti motorunda arıza olabileceğini söylediler. Lpg ayarları da yeni yapıldı ve LPG filtresi yeni değişti. (Lpg markası Atiker). Lpg yaklaşık 35.000KM önce takıldı. Motor performansı iyi durumda. Sorunun kaynağı nedir acaba cevaplarsanız çok sevinirim. Bir de bu araçlarda gaz kelebeği temizlendikten sonra adaptasyonu nasıl yapılmaktadır? İyi çalışmalar.

Cevap :

Sayın Kerem Tütüncüler Var olan sorun benzin ve LPG de aynı ise Öncelik ile LPG yi kapatın beyinini de çıkartıp yetkili bir servis de arıza kodu aldırarak sorunun giderilmesini sağlayın. Ustaların tahmini söyledikleri ile bu iş olmaz.

Gökalp Örs / Bursa

Soru :

Ustam merhaba Benim aracimin gecen hafta yag bakimini yaptirdim. Ancak yag bakiminda mobil 1 3000 super 5w30 koyuldu benim aracimda partikul filtresi oldugunu esp olan yagdan koymam gerektigini ogrendim aracim icin herhangi bir sorun yaratir mi? Iyi calismalar

Cevap :

Sayın Gökalp Örs Benzin ve LPG birlikteliğinde var olan sorunların tespit ve çözümünde belli bir disiplin vardır. Sorunun benzin ve LPG sisteminin ortak kullandığı sensör ve benzeri donanımlardan mı kaynaklandığının tespiti için LPG devre dışı bırakılıp benzin ile bir süre aracı kullanarak fikir sahibi olmak gerek. Benzin ile kullanımda sorun var ise öncelik ile özel veya yetkili servis ortamında silindir kompresyon basınçlarının ölçülmesi akabinde cihaz bağlanarak yüze yakın ihtimallerden hangisi olduğu test ve arıza kodu açılımlarına göre tespit edilip gereken müdahale yapılmalıdır. Benzin ile sorun yok ve sadece LPG ile hata var ise bunun LPG servis ortamında giderilmesi zaruridir. Bu arada LPG varlığında Platinium, iridium özelliklerde LPG ye uyumlu buji kullanmanız da şart. NGK Laser Line LPG bujileri temin etmelisiniz Motorunuzda kullandığınız yağ ise LPG uyumlu olmalı ve her 6 bin km. de filtre ile birlikte yenilenmelidir. Aracınızda daha doğrusu benzinli araçlarda partikül filtresi olmaz. Katalizör vardır.

Ömer Karagöl / Ankara

Soru :

Aracımı stop ettiğim de bir iki saniyelik ıslık sesi gibi bir ses cıkıyor bu ses araç ısınınca yolda seyir halide yada rolantide çalısırken bir ses yok normal çalışıyor tekleme gaz yememe herhangi baska bir ses kasma falan yok aracım da ses nedir acaba

Cevap :

Sayın Ömer Karagöl Sesler ve kokular bire bir hissedilerek bölgesini keşfederek tespit edilebilecek olumsuzluklardır. Bir servis ortamında sesi dinleterek bölgesini tespit ettirebilirsiniz.

Muhammed Tanısa / Izmir

Soru :

Merhabalar ustam bilginize hayranlık duyuyorum. Aracımla ilgili sıkıntıyı sizden öğrenmek istedim. Aracım Bmw E39 5.30ia 2003 model 231ps ve otomatik vites. Aracımı lpg ile kullanırken herhangi bir proplem yok fakat Benzinde kullanırken ağır bir koku geliyor araç altından ve arka tarafından. Bu kokunun sebepleri nelerdir. Cevaplarsanız çok memnun olurum.

Cevap :

SAYIN Muhammet Tanısa Siz de takdir edersiniz ki sesler ve kokular bire bir kontroller ile algılandığında fikir sahibi olunabilir. Koklamadığım bir koku için yorum mümkün olmaz

Onur Kaymaz / Ankara

Soru :

Usta merhabalar. Doğru ve güvenilir bir kaynak olarak gördüğüm için size bir soru sormak istiyorum. Multiair motorlar için yağ seçimleri özellikle ülkemizde sıkıntılı yapılıyor. Yetkili servisler bile bu motorlar için yağ seçimini doğru yapamamıştı zamanında. Benim sorunum şöyle: Motul xclean 5w 40 kullanıyorum fakat Ankara ikliminde sizce yaz ve kış mevsimlerinde viskozitesi farklı bir yağ kullanmalı mıyım? Bildiğiniz gibi Multiair biraz yağ konusunda hassas. Farklı viskozite sizce multiair modülü için bir problem yaşatır mı ? Kışın soğuk marş sıcaklıklarım en düşük -5 derece oluyor.

Cevap :

Sayın Onur Kaymaz Fiat grubunun resmi yağı Selenia dır ve yetkili servisler de zaten bu yağı üretici tarafından tavsiye edilen numaralarda kullanırlar. Soğuk mevsimler için üreticinin tavsiyesi doğrultusunda 5w-40 en mantıklı seçimdir. Castrol Edge olarak temin edebilirisiniz.

Burak ÜrÜndÜ / Bayrakli / Manavkuyu Mah.

Soru :

Selamlar Onno ustam, Öncelikle yapmış olduğunuz işe hayranlık seviyesinde saygı duyuyorum. Sorum şu şekilde; Aracımın ilk çalıştırma veya kalkışlarında bir problem yok lakin bazen lambalarda veya duraklamalarda rölantide 1000 devirde ve hafif sarsıntılı dönüyor. Herhangi birşey yapmadan yoluma devam ediyorum bir sonra kendi kendine düzeliyor ve normale dönüyor. Her sürüşte olmasa da 3 sürüşten birinde mutlaka tekrarlıyor. Sorun sizce neresindedir? Baskı balata diyen var, enjektörlerden diyenler var, almış olduğum yakıttan diyenler var, motor yağından diyenler var, bilirsiniz ülkemizde herkesin her konuda bilgisi var ben üstada sormak istedim. İlginize şimdiden teşekkür ederim. Saygılarımla...

Cevap :

Sayın Burak Üründü Aracınız hakkında bir fikrim yok ancak benzer sorunlar bujilerden ve enjektör kirlenmesinden kaynaklanabilir. Yetkili servis de motor bakımı paralelinde enjektörleri temizletmenizi tavsiye ederim.

Adem Koç / İstanbul

Soru :

Öncelikle merhabalar Aracım 2012 aveo Sedan 1.4 lt benzinli 96000 km de . Araç da tekleme vardı bobin ve bujilerini degiştirdim kontrol ettik teklemesi kalmadı düzeldi fakat sabah bir sonraki çalışmadı araç. Zorluyo çalışmıyor en son çalışıyor stop ediyor. Neyse aracı sanayiye götürdük her hangi bir arıza ışıgı yanmıyor ustalar tespit edemiyor. Bu arada araç da marş basınca direkt fan devreye giriyor çalışmaya başlıyor. Yani bu konularda mağduriyet yaşıyorum sizce nasıl bir yol takip etmeliyim

Cevap :

Sayın Adem Koç Buji ve Bobin yenileme sürecinde herhangi, bir hatalı işlem yapılarak beyine zarar verilmiş olabilir. Ancak en yakın ihtimal İmmobilizer arızası olabilir. Bu konunun çözümü ise yetkili servis de cihaz ile arıza kodu alınarak araştırma yapılmasıdır.

Sabri Sinan Eren / Karşıyaka/bostanlı İzmİr

Soru :

Üretici firma,motor yağı olarak sj 15w40 mineral yağ öneriyor.Aracımın motoru orijinal,yenilenmemiş,yağ yakmaz durumdadır.İzmir'in ılıman iklimi gözönüne alınırsa 15w40 yerine 10w40 yarısentetik yağ kullanmamın artı ve eksileri nelerdir?u anda kullandığım 10w40 yağı 15w40 ile değitireyim mi? Saygılar,

Cevap :

Sayın Sabri Sinan Eren İzmir gibi hava ısı ortalamaları yüksek olan bir şehirde kullanılması gerekli yağ 15W-40

Fahrettin Usta / Istanbul

Soru :

2004 model dizel aracım sabah akşam farketmiyor bir iki gün valistirmayinca ilk marissa basıyorum hır hir ses geliyor ve sonra tik diye duruyor bunu bazen her gün çalıştırdığım dada yapıyor aküden dediler degistirdim bir iki ay yapmadı şimdi yine yapıyor bazen bir hafta yatıyor tek marsta çalışıyor bazende iki gün pes peşe caliatiriyorum yinede aynı sorun oluyor sebebi nedir videosu var ama yükleyemedim buraya

Cevap :

Sayın Fahrettin Usta Bu ve benzeri sorunların tahminler ile giderilmesi mümkün olmaz. Servis ortamı cihazlar ile araştırma yapılması gerekir. Motor ön ısıtma bujilerinden benzer sorunlar yaşanabilir. Motorun silindir kompresyon basınçlarında kayıplar var ise o da nedendir.

Hoş Geldiniz
Menü