Otomotiv sektörünün duayen ismi Onno Usta otomobiller ile ilgili tüm sorunlarınızı yanıtlıyor.

Soru Sor
Soru : İlker UZUN
Üstad selamlar aracıma daha önce 5w-30 castrol motor yağı koydum eksiltme yaptı normal tabi fakat baya eksiltti sonrasında orjinal yağını Selenia 10W-40 koydum sesli çalışma ve geç ısınma yapıyor memnun değilim sizce hangi yağa yönelmeliyim ve son olarak arasıra benzinde kullanıyorum yinede benzinde araç kasılır gibi oluyor sanki pompa geç çalışıyor yada enjektörlerden biri tükürmüyor gibi neden araç benzinde kendini kasar lpg ye kıyasla ? teşekkürler
Yanıt : ONNO USTA
Sayın nİlker Uzun Aracınızın ne olduğu hakkında bilgi yok ancak LPG varlığında LPG ye uyumlu özel yağ kullanıp her 6 bin km. de yağ ve yağ filtresini yenilemeniz gerekiyor. Benzinde aracın kasılma yapmasının en yakın ihtimali benzin enjektörlerinin çalışmaması ile enjektörlerin paslanma benzeri sorunları olduğudur. Enjektörleri kontrol ettirip temizlemeniz sonrasında düzeleceğini tahmin ediyorum.
Soru : Gökhan Bilgin
Sayın, Onno Ustam merhabalar, iyi çalışmalar. Bilgilerini belirttiğim aracı yaklaşık bir buçuk sene evvel satın aldım. Araçta aldığım günden bugüne çözemediğim bir sorun mevcut. Araç özellikle bir önceki kullanımın üzerinden bir kaç saat geçtikten sonra yaşıyorum bu sorunu. Araç eğimi çok fazla olmasa da biraz yokuşta olduğunda ve aracı ilk kaldıracağım zaman ayağım frendeyken el freni inikken direksiyon manevrası yaptığımda arka taraftan özellikle sağ arka lastik bölümünde çok ilginç sesler geliyor. İki metal sürtünüyormuş gibi sesler duyuyorum. Ve baya gürültülü geliyor bu ses. Araç biraz yol aldığında frenler biraz ısındığında bu olay yaşanmıyor yaşansa da gürültüsü çok çok azalıyor. Ayak freni değil de el freni çekikken yaptığımda bu gürültü neredeyse hiç gelmiyor. Düz yolda ise frenler soğuk da olsa sıcak da olsa bu sorun yaşanmıyor. Araçta yokuş kalış yardımcısı var ben sorunu ona bağladım am a gösterdğim 2 usta da bu sesin normal olduğunu iddia eddi. Diğer hiç bir araçta böyle bir ses duymadım. Sizce sorun nedir?
Yanıt : ONNO USTA
Sayın Gökhan Bilgin. Maalesef aracınız ile ilgili bir bilgi bana ulaşmadı ancak sorununuzun arka fren ve el freni donanımında olduğu kesin. Aracı yetkili servise götürerek kontrol etmelerini ve gidermelerini sağlayın.
Soru : Emirhan Yiğiter
Ustam dizel araç ısınması ile bir soru yönelteceğim. Soracağım soruya dizel bu geç ısınacak diyenler çok ancak gereğinden fazla geç gibi geliyor. Araç 2013 1.6 TDCI Ford Focus, hararetin 90'a gelmesi yaklaşık olarak 15 km sürüyor. 90'a gelse de 4 kademeden 4. kısımda çalıştırınca tekrar 60'a kadar 80 km hız 5. vites yaklaşık 2000 devirde gitmeme rağmen düşüyor. Forumlardan araştırdığım kadarıyla benzer sorunlar yaşayanlar garantiden termostat değiştirmeyi denemiş ancak bir değişiklik olmamış. Dizel olur öyle diyenlere de garanti bedavadan termostat değiştirmez diye düşündüm ancak bir çözüm bulamadım açıkçası. Araç böyle ve sürekli böyle kalacak ise de aracım uyumluysa PTC Heater taktıracağım o seviyeye geldim artık. Biraz uzun oldu ustam kusura bakmayın, teşekkürler.
Yanıt : ONNO USTA
Sayın Emirhan Yiğitler Günümüz emisyon kurallarına uygun araç motorlarının temel düzeni motorun çabuk ısınarak düşük emisyon üretme yönündedir. Yazdıklarınızdan anladığım motor termostatında arıza var. Motor hemen ısınıp 90 derece seviyelerine gelmeli ve hiçbir şekilde 90 dereceden altına düşmemelidir.
Soru : Harun Demir
Sayın Üstadım, https://www.hurriyet.com.tr/amp/galeri-kare-pistonlu-motor-yapti-yuzde-70-yakit-tasarrufu-saglayacak-41443810 adresinde belirtilen motor haberlerde ve sosyal medyada yer almakta. Bana pek mantıklı gelmedi. Açıklandığı üzere kare pistonlu, segman ve krank yok, karbüratör ve enjektör yok, benzin buharı ile çalışacak. Piston kare olunca aşınmalar nasıl engellenecek, enjektör veya karbüratör yoksa yakıt nasıl yanma odasına aktarılacak ve benzin buharının yanma zamanı ve miktarı nasıl ayarlanacak. Ben bu motorun çalışmayacağı, çalışsa bile verimli olmayacağı kanaatindeyim. Ancak bakanlığın bu konuda temasa geçmesi ve konunun ciddiye alındığına dair haberler yapılması enteresan. Enteresan olan bir şey de çevremdeki insanların buna inanmış olması ve dış güçler ile petrol lobilerinin bu motora izin vermeyeceği yönündeki görüşleri. Bu konu ile ilgili cevabınızı bekliyorum. Cevabınız için şimdiden teşekkür ederim. İyi çalışmalar.
Yanıt : ONNO USTA
Sayın Harun Demir Bahsi geçen motorda Krank, Piston, Piston kolu ve segman lar tabi ki var ancak Pistonun yuvarlak veya döst köşe olmasının bir getirisi olmadığı gibi ben icat ettim derken alt krank yapısını 1800 yılların sonunda yapılan Atkinson motordan kopyalamış. Testi yok tüketim değeri yok kısacası tüm veriler iddia düzeyinde nasıl ki LPG yi ben buldum derken ilk 1930 yılında Almanya da uygulandığını bilmediği gibi.
Soru : Hasan Hüseyin Şahin
Merhaba Onno usta, Aracım direksiyondan vites kumandaları D sürüş modunda çalışmıyor. Vitesi manuel sürüş pozisyona aldığımda ise sorun yok. Aracın aynı modeli arkadaşımda var. Fakat onun aracında D modunda vites değişiyor. Acaba benim aracımda bu özellikmi yok? Yoksa yazılım beya donanımsall bir arızamı mevcut. Şimdiden teşekkür ederim.
Yanıt : ONNO USTA
Sayın Okurum. Aracınızınm ne olduğunu bilmediğimden bir yorum yapamıyorum. Ancak arkadaşınızda var olan aynı araç da çalışıyor ise sizinkinde de çalışıyor olması gerekir. Neden yetkili servise bildirmiyorsunuz?
Soru : BURHAN KOCA
aracım audi a6 2004 1.8 t multitronik. kırmızı ışığa yaklaşınca yani tam durma esnasında devir saati hırrrr diye 1 e 2 ye kadar düşüyor araç baya bi titriyor. ama stop etmiyor. durdukta sonrada herşey normal rolanti dalgalanması titreme alıp verme gibi bi durum yok. benzindede lpd de de yapıyor. soğukken yapmıyor bu hatayı hararet 80-90 a geldiğinde yapmaya başlıyor uzun bi yola gidiyorsam 60-70 km yaptıktan sonra yani motor iyice ısınınca sorun ortadan kalkıyor. birde ani sert fren yapınca yapmıyor bu hatayı yada yapamıyor.yakıtta artış oldu %30 kadar. kalkışta çekişte giderken yolda hiçbir sorun yok.kelebek akışmetre subap conta westinghouse manifold a baktık hep orjinal parça kullandık.bilgisayara bağlayıncada hata kodu vermiyor. yardımcı olabilirmisiniz. iyi günler.
Yanıt : ONNO USTA
Sayın Burhan Koca Sorun Hem LPG de hem de benzinde var ise öncelik ile her ne kadar kontrol ettiyseniz de hava ilçer ve hortumlarını tiştizlik ile kontrol etmek gerekir. . Ayrıca LPG enjektör yuvalarında sızıntı var ise Blow-Off supapı patlak veya hortumu arızalı ise ise emme manifoldu hava alıyor da olabilir.
Soru : Mesut Lale
onno ustam kolay gelsın autoclub tv de sızı ılgıyle ızlıyor allah uzun omur versın sıze merak ettıgım bır sey soracaktım aracımın hava yakıt sensoru arıza lambası yaktı bır kav ustaya goturdum onemlı bısı deıl boyle ıdare et dedıler acaba onemlı bır sıkıntı yasarmı aracın gosterge panaleınde ortala yakıt tuketımı full den yarım depoya kadar ola bolumde ortalama 6,4-7,8 lıtre/100 km ama yarı depodan asagıya dustugunde 7,5-9,9/100 km ye kadar cıkıyor ıstanbulda oturuyorum dur kalk trafıgede gırıyorum bılgı verırsenız sevınırım
Yanıt : ONNO USTA
Sayın Mesut Lale Hava Yakıt sensörü olarak ifade ettiğiniz Labda sensör olmalı. Labda sensör motor ısınıncaya kadar zengin yakıt ile çalıştırır motoru ve su ısısı 80 dereceye gelince beyinde program değişerek normal ekonomik yakıt tüketimi başlar. Labda bozuk olup arıza ışığı yandığına göre bu sensör görevini yapıp gaz analizi yapamıyor ve motoru ekonomik yakıt ile çalıştıramıyordur. Bu arada ustanızın da bilgi seviyesini sorgulayın.
Soru : Özer Bağcı
Sevgili ustam.Benim hangi tamirciye gittiysem çözemediğim bir sorunun var.Aracım rolantide iken 1500-2000 devir arasında devir dalgalanması oluyor.Yolda gideken mesela kırmızı ışıkta durduğumda yapıyor fakat ikinci kızmızı ışıkta durduğumda yapmıyor.Bazen bu dalgalanmayı yaptığında hızlıca dip gaz yaptığımda düzeliyor.Ama sonra yine yapıyor.Giitiğim tamircilere sorduğumda bu durumun renaultun benzinli motorlarında kronik olduğunu söylüyorlar.Gaz kelebeğini rolanti valfini temizliyorlar ilk gün yapmıyor ama sonra yine başlıyor.İnanın bu durum beni araba kullanmaktan soğuttu.Sizce aracınmda sorun nedir lütfen bana yardımcı olun.Teşekkürler.
Yanıt : ONNO USTA
Sayın Özer Bağcı Motorunuz aşınan segmanlar nedeni ile yağ karterine kompresyon kaçırıyor ise bu kaça yağ dumanı olarak hava filtresine yönlendirilen havalandırmadan gaz kelebeğini sık sık kirletiyor olabilir. Bu yönde kontroller yapmakta fayda var.
Soru : Mahmut Onur ULUTÜRK
İyi günler dilerim. Aracımda baya bir süre önce silkeleme, tekleme sorunları başladı. Platin meksefe değişti ayarı yapıldı. Ateşleme bobini değişti, buji kabloları ve bujiler değişti. Bir süre önce ateşleme bobininden kıvılcım atlaması yaptığını fark ettim. (+) ve (-) kutba her ikisine de atlama yapabiliyor. Büyük ihtimalle teklemenin sebebi bu. Ama o kadar parça değişmesine rağmen hala sorun devam ediyor. Bunun sebebi ne olabilir? Cevaplarsanız çok memnun olurum, böyle bir sayfa yapıp insanlara yardımcı olduğunuz için çok teşekkür ederim. İyi çalışmalar dilerim. Saygılarımla.
Yanıt : ONNO USTA
Sayın Mahmut Onur Ulutürk Bobini yeniledikten sonra mı artı eksi bağlantılara atlama oluyor konusunu çözemedim. Şayet atlama var ise bobin yüksek gerilim kablosu (Distribütöre giden) ve bobin bakalitinde çatlak vardır ve yenilenmesi gerekir. ,
Soru : Halil Yılmaz
2015 dizel dsg jetta ya yazılım atmak zararlı mı. Beygir ve torkun yükselmesinin dsg ve diğer aksamlar açısından ne gibi zararları olabilir.
Yanıt : ONNO USTA
Sayın Halil Yılmaz DSG otomatikleştirilmiş düz vites şanzıman özelliklerindedir. Bu neden ile yazılım ile yapılacak mantıklı bir güç artışından etkilenmez. Ancak yazılım sonrası turbo ömrü kısalacak şehir içi kullanımlarda tüketim de artacaktır.
İlker Uzun / Adana

Soru :

Üstad selamlar aracıma daha önce 5w-30 castrol motor yağı koydum eksiltme yaptı normal tabi fakat baya eksiltti sonrasında orjinal yağını Selenia 10W-40 koydum sesli çalışma ve geç ısınma yapıyor memnun değilim sizce hangi yağa yönelmeliyim ve son olarak arasıra benzinde kullanıyorum yinede benzinde araç kasılır gibi oluyor sanki pompa geç çalışıyor yada enjektörlerden biri tükürmüyor gibi neden araç benzinde kendini kasar lpg ye kıyasla ? teşekkürler

Cevap :

Sayın nİlker Uzun Aracınızın ne olduğu hakkında bilgi yok ancak LPG varlığında LPG ye uyumlu özel yağ kullanıp her 6 bin km. de yağ ve yağ filtresini yenilemeniz gerekiyor. Benzinde aracın kasılma yapmasının en yakın ihtimali benzin enjektörlerinin çalışmaması ile enjektörlerin paslanma benzeri sorunları olduğudur. Enjektörleri kontrol ettirip temizlemeniz sonrasında düzeleceğini tahmin ediyorum.

Gökhan Bilgin / Samsun

Soru :

Sayın, Onno Ustam merhabalar, iyi çalışmalar. Bilgilerini belirttiğim aracı yaklaşık bir buçuk sene evvel satın aldım. Araçta aldığım günden bugüne çözemediğim bir sorun mevcut. Araç özellikle bir önceki kullanımın üzerinden bir kaç saat geçtikten sonra yaşıyorum bu sorunu. Araç eğimi çok fazla olmasa da biraz yokuşta olduğunda ve aracı ilk kaldıracağım zaman ayağım frendeyken el freni inikken direksiyon manevrası yaptığımda arka taraftan özellikle sağ arka lastik bölümünde çok ilginç sesler geliyor. İki metal sürtünüyormuş gibi sesler duyuyorum. Ve baya gürültülü geliyor bu ses. Araç biraz yol aldığında frenler biraz ısındığında bu olay yaşanmıyor yaşansa da gürültüsü çok çok azalıyor. Ayak freni değil de el freni çekikken yaptığımda bu gürültü neredeyse hiç gelmiyor. Düz yolda ise frenler soğuk da olsa sıcak da olsa bu sorun yaşanmıyor. Araçta yokuş kalış yardımcısı var ben sorunu ona bağladım am a gösterdğim 2 usta da bu sesin normal olduğunu iddia eddi. Diğer hiç bir araçta böyle bir ses duymadım. Sizce sorun nedir?

Cevap :

Sayın Gökhan Bilgin. Maalesef aracınız ile ilgili bir bilgi bana ulaşmadı ancak sorununuzun arka fren ve el freni donanımında olduğu kesin. Aracı yetkili servise götürerek kontrol etmelerini ve gidermelerini sağlayın.

Emirhan Yiğiter / Ankara

Soru :

Ustam dizel araç ısınması ile bir soru yönelteceğim. Soracağım soruya dizel bu geç ısınacak diyenler çok ancak gereğinden fazla geç gibi geliyor. Araç 2013 1.6 TDCI Ford Focus, hararetin 90'a gelmesi yaklaşık olarak 15 km sürüyor. 90'a gelse de 4 kademeden 4. kısımda çalıştırınca tekrar 60'a kadar 80 km hız 5. vites yaklaşık 2000 devirde gitmeme rağmen düşüyor. Forumlardan araştırdığım kadarıyla benzer sorunlar yaşayanlar garantiden termostat değiştirmeyi denemiş ancak bir değişiklik olmamış. Dizel olur öyle diyenlere de garanti bedavadan termostat değiştirmez diye düşündüm ancak bir çözüm bulamadım açıkçası. Araç böyle ve sürekli böyle kalacak ise de aracım uyumluysa PTC Heater taktıracağım o seviyeye geldim artık. Biraz uzun oldu ustam kusura bakmayın, teşekkürler.

Cevap :

Sayın Emirhan Yiğitler Günümüz emisyon kurallarına uygun araç motorlarının temel düzeni motorun çabuk ısınarak düşük emisyon üretme yönündedir. Yazdıklarınızdan anladığım motor termostatında arıza var. Motor hemen ısınıp 90 derece seviyelerine gelmeli ve hiçbir şekilde 90 dereceden altına düşmemelidir.

Harun Demir

Soru :

Sayın Üstadım, https://www.hurriyet.com.tr/amp/galeri-kare-pistonlu-motor-yapti-yuzde-70-yakit-tasarrufu-saglayacak-41443810 adresinde belirtilen motor haberlerde ve sosyal medyada yer almakta. Bana pek mantıklı gelmedi. Açıklandığı üzere kare pistonlu, segman ve krank yok, karbüratör ve enjektör yok, benzin buharı ile çalışacak. Piston kare olunca aşınmalar nasıl engellenecek, enjektör veya karbüratör yoksa yakıt nasıl yanma odasına aktarılacak ve benzin buharının yanma zamanı ve miktarı nasıl ayarlanacak. Ben bu motorun çalışmayacağı, çalışsa bile verimli olmayacağı kanaatindeyim. Ancak bakanlığın bu konuda temasa geçmesi ve konunun ciddiye alındığına dair haberler yapılması enteresan. Enteresan olan bir şey de çevremdeki insanların buna inanmış olması ve dış güçler ile petrol lobilerinin bu motora izin vermeyeceği yönündeki görüşleri. Bu konu ile ilgili cevabınızı bekliyorum. Cevabınız için şimdiden teşekkür ederim. İyi çalışmalar.

Cevap :

Sayın Harun Demir Bahsi geçen motorda Krank, Piston, Piston kolu ve segman lar tabi ki var ancak Pistonun yuvarlak veya döst köşe olmasının bir getirisi olmadığı gibi ben icat ettim derken alt krank yapısını 1800 yılların sonunda yapılan Atkinson motordan kopyalamış. Testi yok tüketim değeri yok kısacası tüm veriler iddia düzeyinde nasıl ki LPG yi ben buldum derken ilk 1930 yılında Almanya da uygulandığını bilmediği gibi.

Hasan Hüseyin Şahin / Manisa

Soru :

Merhaba Onno usta, Aracım direksiyondan vites kumandaları D sürüş modunda çalışmıyor. Vitesi manuel sürüş pozisyona aldığımda ise sorun yok. Aracın aynı modeli arkadaşımda var. Fakat onun aracında D modunda vites değişiyor. Acaba benim aracımda bu özellikmi yok? Yoksa yazılım beya donanımsall bir arızamı mevcut. Şimdiden teşekkür ederim.

Cevap :

Sayın Okurum. Aracınızınm ne olduğunu bilmediğimden bir yorum yapamıyorum. Ancak arkadaşınızda var olan aynı araç da çalışıyor ise sizinkinde de çalışıyor olması gerekir. Neden yetkili servise bildirmiyorsunuz?

Burhan Koca / NevŞehİr

Soru :

aracım audi a6 2004 1.8 t multitronik. kırmızı ışığa yaklaşınca yani tam durma esnasında devir saati hırrrr diye 1 e 2 ye kadar düşüyor araç baya bi titriyor. ama stop etmiyor. durdukta sonrada herşey normal rolanti dalgalanması titreme alıp verme gibi bi durum yok. benzindede lpd de de yapıyor. soğukken yapmıyor bu hatayı hararet 80-90 a geldiğinde yapmaya başlıyor uzun bi yola gidiyorsam 60-70 km yaptıktan sonra yani motor iyice ısınınca sorun ortadan kalkıyor. birde ani sert fren yapınca yapmıyor bu hatayı yada yapamıyor.yakıtta artış oldu %30 kadar. kalkışta çekişte giderken yolda hiçbir sorun yok.kelebek akışmetre subap conta westinghouse manifold a baktık hep orjinal parça kullandık.bilgisayara bağlayıncada hata kodu vermiyor. yardımcı olabilirmisiniz. iyi günler.

Cevap :

Sayın Burhan Koca Sorun Hem LPG de hem de benzinde var ise öncelik ile her ne kadar kontrol ettiyseniz de hava ilçer ve hortumlarını tiştizlik ile kontrol etmek gerekir. . Ayrıca LPG enjektör yuvalarında sızıntı var ise Blow-Off supapı patlak veya hortumu arızalı ise ise emme manifoldu hava alıyor da olabilir.

Mesut Lale / Zeytinburnu

Soru :

onno ustam kolay gelsın autoclub tv de sızı ılgıyle ızlıyor allah uzun omur versın sıze merak ettıgım bır sey soracaktım aracımın hava yakıt sensoru arıza lambası yaktı bır kav ustaya goturdum onemlı bısı deıl boyle ıdare et dedıler acaba onemlı bır sıkıntı yasarmı aracın gosterge panaleınde ortala yakıt tuketımı full den yarım depoya kadar ola bolumde ortalama 6,4-7,8 lıtre/100 km ama yarı depodan asagıya dustugunde 7,5-9,9/100 km ye kadar cıkıyor ıstanbulda oturuyorum dur kalk trafıgede gırıyorum bılgı verırsenız sevınırım

Cevap :

Sayın Mesut Lale Hava Yakıt sensörü olarak ifade ettiğiniz Labda sensör olmalı. Labda sensör motor ısınıncaya kadar zengin yakıt ile çalıştırır motoru ve su ısısı 80 dereceye gelince beyinde program değişerek normal ekonomik yakıt tüketimi başlar. Labda bozuk olup arıza ışığı yandığına göre bu sensör görevini yapıp gaz analizi yapamıyor ve motoru ekonomik yakıt ile çalıştıramıyordur. Bu arada ustanızın da bilgi seviyesini sorgulayın.

Özer Bağcı / Aydın

Soru :

Sevgili ustam.Benim hangi tamirciye gittiysem çözemediğim bir sorunun var.Aracım rolantide iken 1500-2000 devir arasında devir dalgalanması oluyor.Yolda gideken mesela kırmızı ışıkta durduğumda yapıyor fakat ikinci kızmızı ışıkta durduğumda yapmıyor.Bazen bu dalgalanmayı yaptığında hızlıca dip gaz yaptığımda düzeliyor.Ama sonra yine yapıyor.Giitiğim tamircilere sorduğumda bu durumun renaultun benzinli motorlarında kronik olduğunu söylüyorlar.Gaz kelebeğini rolanti valfini temizliyorlar ilk gün yapmıyor ama sonra yine başlıyor.İnanın bu durum beni araba kullanmaktan soğuttu.Sizce aracınmda sorun nedir lütfen bana yardımcı olun.Teşekkürler.

Cevap :

Sayın Özer Bağcı Motorunuz aşınan segmanlar nedeni ile yağ karterine kompresyon kaçırıyor ise bu kaça yağ dumanı olarak hava filtresine yönlendirilen havalandırmadan gaz kelebeğini sık sık kirletiyor olabilir. Bu yönde kontroller yapmakta fayda var.

Mahmut Onur UlutÜrk / Afyon

Soru :

İyi günler dilerim. Aracımda baya bir süre önce silkeleme, tekleme sorunları başladı. Platin meksefe değişti ayarı yapıldı. Ateşleme bobini değişti, buji kabloları ve bujiler değişti. Bir süre önce ateşleme bobininden kıvılcım atlaması yaptığını fark ettim. (+) ve (-) kutba her ikisine de atlama yapabiliyor. Büyük ihtimalle teklemenin sebebi bu. Ama o kadar parça değişmesine rağmen hala sorun devam ediyor. Bunun sebebi ne olabilir? Cevaplarsanız çok memnun olurum, böyle bir sayfa yapıp insanlara yardımcı olduğunuz için çok teşekkür ederim. İyi çalışmalar dilerim. Saygılarımla.

Cevap :

Sayın Mahmut Onur Ulutürk Bobini yeniledikten sonra mı artı eksi bağlantılara atlama oluyor konusunu çözemedim. Şayet atlama var ise bobin yüksek gerilim kablosu (Distribütöre giden) ve bobin bakalitinde çatlak vardır ve yenilenmesi gerekir. ,

Halil Yılmaz / Ankara

Soru :

2015 dizel dsg jetta ya yazılım atmak zararlı mı. Beygir ve torkun yükselmesinin dsg ve diğer aksamlar açısından ne gibi zararları olabilir.

Cevap :

Sayın Halil Yılmaz DSG otomatikleştirilmiş düz vites şanzıman özelliklerindedir. Bu neden ile yazılım ile yapılacak mantıklı bir güç artışından etkilenmez. Ancak yazılım sonrası turbo ömrü kısalacak şehir içi kullanımlarda tüketim de artacaktır.

Hoş Geldiniz
Menü