Yaz dönemi nedeni ile Onno Usta sorunlarınızı yanıtlamaya 1 Ocak 2018 tarihine kadar ara vermiştir. Bilginize sunuyoruz...

Soru Sor
Soru : Ankaradan
Merhaba hayırlı gunler ankaradan yazıyorum adresınızı ınternetten buldum aracla ılgılı problemlerı olan arkadaslara yardımcı oluyosunuz ıns maıl yanlıs degıldır ustacım benım 99 audı a4 1.6 otomatık aracım var uc haftadır bır sıkıntıyı cozemedık arac lamda sensoru arızası gorunuyor sabahları calısırken tek marsta alıyor fakat sarsıntılı calısıyor devırde oynama oluyor ılk kalkıslarda sankı arac gazı gec algılıyormus gıbı duraklayıp hızlanıyor benzınde aynısı olmuyor ustanın soyledıklerıne gore motor beynıne bakıldı sorun yok gaz kelebegınde sorun yok ateslemede vardır dedıler atesleme bobını bujı ve kabloları degıstı ama sorun hala devam edıyor ınternette arastırdım bıraz ama kafam allak bullak oldu sıralı sıstem regulatorundenmı yapar acaba dıye arastırdım regulator arızasıyla bendekı olaylar hemen hemen uyusuyor bu olay canımı cok sıkıyor ustam yardımcı olabılırmısınız.dedıgım gıbı arac ılk calıstıgında gaza dokunca sendelıyor boguluyomus gıbı oluyor gaz yemıyor
Yanıt : ONNO USTA
Soğuk motor ilk çalıştırmada Labda ve LPG Aktif değildir. Bu neden ile motor benzin ile çalışır ısınınca da LPG ve Labda aktif olur. Motor ısındıktan sonra da Labda aktif olsa da LPG de çalışma sürecinde zaten Labda LPG ile çalışmaz. Ayrıca ısınan motorda benzin ile bir sorun yok ise konu zaten LPG ile alakalıdır. Labda arızası verir iken neden yenilemiyorsunuz? Benzin ve LPG birlikteliğinde var olan sorunların tespit ve çözümünde belli bir disiplin vardır. Sorunun benzin ve LPG sisteminin ortak kullandığı sensör ve benzeri donanımlardan mı kaynaklandığının tespiti için LPG devre dışı bırakılıp benzin ile bir süre aracı kullanarak fikir sahibi olmak gerek. Benzin ile kullanımda sorun var ise öncelik ile özel veya yetkili servis ortamında silindir kompresyon basınçlarının ölçülmesi akabinde cihaz bağlanarak yüze yakın ihtimallerden hangisi olduğu test ve arıza kodu açılımlarına göre tespit edilip gereken müdahale yapılmalıdır. Benzin ile sorun yok ve sadece LPG ile hata var ise bunun LPG servis ortamında giderilmesi zaruridir. Bu arada LPG varlığında Platinium, iridium özelliklerde LPG ye uyumlu buji kullanmanız da şart. NGK Laser Line LPG bujileri temin etmelisiniz.
Ankaradan

Soru :

Merhaba hayırlı gunler ankaradan yazıyorum adresınızı ınternetten buldum aracla ılgılı problemlerı olan arkadaslara yardımcı oluyosunuz ıns maıl yanlıs degıldır ustacım benım 99 audı a4 1.6 otomatık aracım var uc haftadır bır sıkıntıyı cozemedık arac lamda sensoru arızası gorunuyor sabahları calısırken tek marsta alıyor fakat sarsıntılı calısıyor devırde oynama oluyor ılk kalkıslarda sankı arac gazı gec algılıyormus gıbı duraklayıp hızlanıyor benzınde aynısı olmuyor ustanın soyledıklerıne gore motor beynıne bakıldı sorun yok gaz kelebegınde sorun yok ateslemede vardır dedıler atesleme bobını bujı ve kabloları degıstı ama sorun hala devam edıyor ınternette arastırdım bıraz ama kafam allak bullak oldu sıralı sıstem regulatorundenmı yapar acaba dıye arastırdım regulator arızasıyla bendekı olaylar hemen hemen uyusuyor bu olay canımı cok sıkıyor ustam yardımcı olabılırmısınız.dedıgım gıbı arac ılk calıstıgında gaza dokunca sendelıyor boguluyomus gıbı oluyor gaz yemıyor

Cevap :

Soğuk motor ilk çalıştırmada Labda ve LPG Aktif değildir. Bu neden ile motor benzin ile çalışır ısınınca da LPG ve Labda aktif olur. Motor ısındıktan sonra da Labda aktif olsa da LPG de çalışma sürecinde zaten Labda LPG ile çalışmaz. Ayrıca ısınan motorda benzin ile bir sorun yok ise konu zaten LPG ile alakalıdır. Labda arızası verir iken neden yenilemiyorsunuz? Benzin ve LPG birlikteliğinde var olan sorunların tespit ve çözümünde belli bir disiplin vardır. Sorunun benzin ve LPG sisteminin ortak kullandığı sensör ve benzeri donanımlardan mı kaynaklandığının tespiti için LPG devre dışı bırakılıp benzin ile bir süre aracı kullanarak fikir sahibi olmak gerek. Benzin ile kullanımda sorun var ise öncelik ile özel veya yetkili servis ortamında silindir kompresyon basınçlarının ölçülmesi akabinde cihaz bağlanarak yüze yakın ihtimallerden hangisi olduğu test ve arıza kodu açılımlarına göre tespit edilip gereken müdahale yapılmalıdır. Benzin ile sorun yok ve sadece LPG ile hata var ise bunun LPG servis ortamında giderilmesi zaruridir. Bu arada LPG varlığında Platinium, iridium özelliklerde LPG ye uyumlu buji kullanmanız da şart. NGK Laser Line LPG bujileri temin etmelisiniz.

Hoş Geldiniz
Menü