Anasayfa › Forumlar › Onno Ustaya Sor › Slm ustam:aracım radyatör suyu eksiltiyor, aracı çalıştığında su geri dönüp geliyor,conta dendi değiştik kapak çatlak kontrolü yapıldı sonuç… › Yanıtla: Slm ustam:aracım radyatör suyu eksiltiyor, aracı çalıştığında su geri dönüp geliyor,conta dendi değiştik kapak çatlak kontrolü yapıldı sonuç…
Sayın Bayram Nişancı
Motorların soğutma suyunun eksilmesi için iki ana neden vardır.
Akıp sızma veya yanarak buharlaşma
Bu iki ihtimalin kesin olarak tespiti için ise donanım ve yöntemler vardır. Donanımı ve yöntemini bilmeyenler ise deneme yanılma ile boşuna zaman kaybederler.
Kaçak tespiti için radyatör kapağının çıkarılıp aynı yere özel hava basınç pompasın takılır ve 5 bar kadar basınç uygulanarak basınç kayıpları gözlenerek beklenir. Basınç kayıpları gözlenir iken zaten motorun bir yerinden su kaçağı var ise damlamaya veya akmaya başlayacaktır. Bu testin sıcak motorda yapılması gereklidir ki ısınıp genleşme ile bir kaçak başlıyor ise o da tespit edilebilsin. Basınç kaybı veya kaçak yok ise konu conta kontrolüne gelir. Bu iki yöntem ile yapılabilir motorun ısıtılarak gaz vermek ve bırakmak sureti ile 4 gaz analiz cihaz ekzost a takılan hortum ucu radyatör kapağına yaklaştırılır ve HC değerleri takip edilerek yükselen değer oranında yorum yapılır. Yine sıcak motor ortamında bujilerin sökülerek pistonların teker teker ateşleme zamanında üst ölü noktaya getirilerek buji deliklerinden özel bir test aleti ile hava basıncı uygulanarak ağzına kadar su dolu olan radyatör kapağı bölgesinde suda yükselme veya kabarcık oluşumu takip edilir. Hangi silindirde kabarcık veya su yükselmesi oluşuyor ise o silindir bölgesinde conta sorunu vardır.